دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
«یک بغل گرم برفی»؛ کتابی مناسب برای کسانی که اضطراب جدایی دارند

کتاب «یک بغل گرم برفی» اثر مسعود ملک‌یاری از انتشارات پرتقال توانسته است نشان پنج لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در زمستان ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «یک بغل گرم برفی»، داستان دختری به نام مالی را روایت می‌کند که سعی دارد آدم‌برفی‌اش، جاناتان را، برای همیشه نگه دارد؛ اما با گرم‌شدن هوا، زمان خداحافظی از راه می‌رسد.

این کتاب تألیفی برای بچه‌هایی نوشته شده است که اضطراب جدایی دارند یا به هر دلیلی از دوستان‌شان جدا و دور می‌شوند. آن‌ها به کمک این داستان یاد می‌گیرند که ما آدم‌ها گاهی از هم دور می‌شویم ولی «از دل نرود! هر آنکه از دیده برفت.» البته به گفته ناشر کتاب می‌توان این اثر را به هر نوع از دست‌دادنی تعبیر کرد و چنانچه والدین و مروجان بخواهند می‌توانند پیرامون این کتاب در مورد موضوع مرگ نیز با بچه‌ها حرف بزنند.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

یک روز جاناتان غمگین گفت: «مالی، تو باید بروی! فکر نمی‌کنم اینجا بتوانی زندگی کنی و دوام بیاوری.»

مالی با چشم‌های پر از اشک گفت: «ولی این‌طوری دیگر هیچ‌وقت همدیگر را نمی‌بینیم. مگر قرار نشد همیشه باهم دوست بمانیم؟»

جاناتان گفت: «چاره‌ای نداریم؛ گاهی نمی‌شود همه چیز را باهم داشت! ما دیگر نمی‌توانیم باهم دوست باشیم.»

اطلاعات بیشتر:

انتشارات پرتقال، کتاب «یک بغل گرم برفی» به قلم مسعود ملک‌یاری و تصویرگری فریناز سلیمانی را در ۴۰ صفحه مصور رنگی و به بهای ۹۹ هزار تومان برای مخاطبان بالای ۶ سال منتشر کرده است. این اثر به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافته و نشان «۵ لاک‌پشت پرنده زمستان ۱۴۰۰» را دریافت کرده است.

برچسب‌ها

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط