دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
مردم از پیکر غزل‌سرای دریا در بندرعباس استقبال کردند

هرمزگان - آیین استقبال پیکر از محمد علی با حضور اهالی فرهنگ و ادب هرمزگان در بندرعباس برگزار  شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، پیکر استاد محمدعلی بهمنی یکشنبه شب با استقبال رسمی مسئولان هرمزگان از طریق فرودگاه بین‌المللی بندرعباس از تهران وارد مرکز استان شد.

این آیین باشکوه با حضور مردم فرهنگ‌مدار هرمزگان، دوستداران و شاگردان استاد، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، احسان کامرانی معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، محمد آشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان برگزار شد.

بهمنی سال ۱۳۷۸ غزل سرای نمونه کشور شد و سال ۱۳۸۵ در نخستین دوره جشنواره شعر فجر به اتفاق حسین منزوی برگزیده بخش شعر کلاسیک شد و در فهرست چهره‌های ماندگار شعر قرار گرفت. وی به علت عارضه مغزی ۹ شهریور در تهران درگذشت و صبح امروز نیز با حضور پرشور دوستداران ادبیات و سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تالار وحدت تهران تشییع و بدرقه شد.

دو مجموعه «گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود» و «شاعر شنیدنی است» از آثار بسیار مشهور در کارنامه مرحوم بهمنی است که به چاپ دهم نیز رسید.

به گزارش ایبنا، مراسم وداع، بدرقه و خاکسپاری پیکر استاد محمدعلی بهمنی ساعت ۸ و ۳۰ روز سه‌شنبه در ضلع جنوبی فرهنگسرای آوینی بندرعباس برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها