یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
۴۳۰ اثر به جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی طاقبستان کرمانشاه ارسال شد

کرمانشاه- رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی شاهنامه‌خوانی و نقالی طاق بستان، گفت: ۴۳۰ اثر داخلی و خارجی به جشنواره بین‌المللی شاهنامه‌خوانی کرمانشاه ارسال شد.

ایمان درخشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، شاهنامه یکی از برجسته‌ترین و بزرگترین سرده‌های جهان است و از آنجا که شاهنامه نقش اساسی در زندگی ما کرمانشاهی‌ها داشته و از دیرباز تاکنون علاوه بر شاهنامه عظیم فردوسی شاهنامه کردی هم روشنی‌بخش خانه‌های مردم این شهر بوده است

وی به ضرورت برگزار جشنواره‌ای باشکوه از سوی مسئولان، اساتید، پژوهشگران و علاقمندان در این شهر باستانی اشاره کرد و افزود: جشنواره‌ای با عنوان «جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی طاق‌بستان» درسطح بین‌المللی با همت سازمان فرهنگی شهرداری در شهر کرمانشاه پایه‌گذاری شد.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: پوستر جشنواره بین المللی شتهنامه خوانی و نقالی طاقبستان در ۲۵ اسفندماه همزمان با آخرین روز سرایش شاهنامه فردوسی رونمایی و در راستای اطلاع‌رسانی در سطح کشور و بین‌الملل ارسال شد.

درخشی از فرآیند موفقیت آمیز و استقبال خوبی که از جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی طاقبستان انحام گرفته یادکرد و گفت: با اشاره به استقبال خوبی که از این جشنواره در داخل و خارج از کشور صورت گرفته هم اکنون شاهد ارسال ۴۳۰ اثر از ۶۵ شهر ایران و ۶ شهر خارج از ایران به دبیرخانه جشنواره هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره به صورت حضوری و با حضور شرکت کنندگان داخلی و خارجی در دهه نخست مهرماه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مراسم قرار بود در اوایل سال جدید برگزار شود که به علت بروز برخی حوادث با تاخیر و پس از چندین جلسه بازبینی توسط داوران دوره اول از ۴۳۰ اثر ارسال شده قرار است در پنجم و ششم مهر ماه برگزار شود.

درخشی در پایان با بیان اینکه برکزیدگان در هشت بخش مشخص شده در جشنواره مورد تجلیل قرار خواهند گرفت، یادآور شد: از مجموع آثار ارسال شده پس از بررسی داوران برجسته در این جشنواره ۳۰ اثر در ۲ بخش کردی و فارسی به مرحله حضوری رسیدند که این برگزیده‌ها در مرحله حضوری با حضور بسیاری از اساتید، پژوهشگران و فعالان عرصه شاهنامه‌خوانی اجرا خواهند داشت و در نهایت از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها