یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳
گردهمایی کانون ادبی تغزل به یادبود محمد علی بهمنی

دبیر انجمن تغزل گفت: بزرگترین تعریف برای یک شاعر، نام و فامیل او بوده و «محمد علی بهمنی» به خودی خود کامل است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گردهمایی کانون ادبی تغزل به یادبود محمد علی بهمنی، شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ در فرهنگسرای رسانه برگزار شد. در این برنامه که دبیر آن رضا شالبافان بود، جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب شرکت داشتند.

در ابتدای جلسه رضا شالبافان دبیر انجمن تغزل گفت: بزرگترین تعریف برای یک شاعر، نام و فامیل او است. با پسوند و پیشوند استاد و دکتر چیزی به شاعر اضافه نمی‌شود. «محمد علی بهمنی» به خودی خود کامل است.

در این جلسه رضا شالبافان، پیمان سلیمانی، محمد رضا شالبافان، مجید معارف وند، جمال بیگ و سمانه نایینی از دوستان نزدیک مرحوم بهمنی به ایراد سخنرانی و بیان خاطره پیرامون شعر و اخلاق و فعالیت‌های او پرداختند و اشعاری نیز اجرا کردند.

سمانه نایینی به شعرخوانی آخرین غزل از بهمنی پرداخت و گفت: این آخرین غزلی بود که بهمنی، در آخرین جلسه‌ای که توانسته بود حاضر شود و شعر بخواند، خوانده بود؛ خلاصه تر بکن ای مرگ داستانم را / که خسته‌تر نکنم گوش دوستانم را / تو مرگ نیستی آغاز تازه‌ها هستی / بیا که با تو بیاغازم آن جهانم را…

وی افزود: محمدعلی بهمنی در شورای شعر و موسیقی صدا و سیما، هیچ تفاوتی با محمدعلی بهمنی جشنواره‌های شعر هرمزگان نداشت. دلیل حضورش هم تفاوتی با دلیل به وجود آوردن جشنواره‌های شعر هرمزگان نداشت. اینکه در شورای شعر ارشاد بانک ترانه شهرستان‌ها راه اندازی شد، اینکه چقدر شعرها و ترانه‌های خوب در دوران حضور او اجازه انتشار گرفتند، همه تأثیر حضور او بود.

در این مراسم شاعرانی از جمله جمال بیگ، محمدرضا شالبافان، سمانه نایینی، سید مهدی نژاد هاشمی، رضا شالبافان، پیمان سلیمانی، کامران شرفشاهی، فرهاد سالاری، مجید معارف وند، سمانه کریمی، پژمان صفری، مهتا بردبار، میلاد خمسه، فاطمه اتحاد، دنیا زینالی، غلامرضا خدارحمی، اکبر غفار نژاد و زهرا خواجه‌وند حضور داشتند.

در این جلسه، آخرین کتاب منتشر شده محمدعلی بهمنی به نام «دژ تسخیرناپذیر» گزیده غزل‌های محمدعلی بهمنی، که در ۱۲۵ صفحه و قطع رقعی، با قیمت ۱۵۱ هزار تومان توسط انتشارات ناهونته منتشر شده، مورد استفاده و استقبال حضار قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها