دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
فیلم‌هایی ساخته شود که با نسل جدید ارتباط برقرار کند

گیلان-معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور تاکید کرد: باید در ساخت فیلمها از زبانی استفاده کنیم که بتواند با نسل جدید ارتباط برقرار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشتt محمد خزاغی در سومین جشن مهر سینمای ایران در گیلان افزود: بسیاری از فیلمهایی را که می سازیم، نمی تواند با نسل جدید ارتباط برقرار کند در صورتی که باید فیلمها را با زبانی بسازیم که نسل جدید با آنها ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به اینکه بدلایل مختلف از جمله کرونا و نمایش خانگی بسیاری از سینماها قصد تغییر کاربری داشتند، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذارانی که کوچ کرده بودند، بازگشتند و امروز نه تنها سینما دارها، قصد تغییر کاربری ندارند بلکه بدنبال توسعه فضای سینماها هستند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۵ سالن سینما در گیلان فعالیت دارند، از افتتاح سه سالن سینما در بندر انزلی طی روز جاری خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: در ۶ استانی که جشن مهر سینمای ایران آغاز شده، همه سرمایه گذاران در فیلم‌ها استانی هستند و نگاه جدی برای حمایت از فیلمسازان استانی از پارسال آغاز شده است.

خزاعی تصریح کرد: فیلمساز در جشنواره فجر پارسال استانی بودند و تلاش خواهم کرد که فضای خاصی که به عنوان پدر خواندگی است و گروههایی که ارتباطات خاصی باهم دارند، از بین برود که حداقل بخشی از آن محقق شده است.

وی خاطر نشان کرد: تلاش کردیم که از فیلم سازان استانی حمایت و در حوزه های مختلف، امکانات را عادلانه توزیع کنیم.

خزاعی گیلان و مازندران را بعد از تهران بیشترین بهره گیری از فضای این استان‌ها برای لوکیشن‌های فیلم‌ها در کشور دانست وگفت: گیلان دومین استان کشور است که میزبانی تولیدات هنرمندان و سینمایی را دارد.

وی گفت: اولین مجوز تهیه کنندگی و کارگردانی استان برای فیلم هم صادر شده و هم اینک این فیلم در حال ساخته شدن است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه از بین ۱۲۶ کارگردان انتخاب شده ۷۵ تا ۷۸ درصد آنها هنرمندان استانی هستند، اظهار داشت: هم اینک از نظر اقتصادی وضعیت سینما خوب است.

وی از اتمام بررسی آثار فیلم سازان فیلم کوتاه آثار فیلم سازان کوتا، خبر داد و اظهار داشت: این آثار قابل اعتنا است و نسلی نو، متفکر و اندیشمند در راه است و در سال های آینده فیلم های بسیار خوبی توسط فیلم سازان شهرستانی ظهور و بروز خواهند کرد.

در پایان از برگزیدگان تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها