دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹
اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری اتقان برگزار شد

اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی- هنری «اتقان» با هدف ارتقای فرهنگ کار و تلاش و تبدیل آن به گفتمان عمومی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی- هنری «اتقان» با هدف ارتقای فرهنگ کار و تلاش و تبدیل آن به گفتمان عمومی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

این جشنواره فرهنگی به منظور تولید محتوای ادبی، هنری در حوزه فرهنگ کار، ترویج و اشاعه مؤلفه‌های فرهنگ کار و حمایت از هنرمندان به صورت سراسری برگزار شده است.

محمدرضا باقری دبیر جشنواره اتقان گفت: درود و سپاس فراوان تقدیم به حاضران گرامی، هنرمندان ارجمند و داوران فرهیخته جشنواره اتقان، که ما را از ابتدای فراخوان تا همین لحظات پایانی همراهی کردند.

وی افزود: ضمن سپاسگزاری از حضور پربرکت معلمان گرانقدر و دانش‌آموزان عزیز، مفتخرم از حضور عزیزان در مراسم اختتامیه جشنواره اتقان تشکر کنم.

دبیر نخستین جشنواره اتقان تصریح کرد: از آذرماه سال گذشته که فراخوان جشنواره منتشر شد تا روزهای پایانی اسفندماه، بیش از ۲۵۴۵ اثر در رشته‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. این استقبال گسترده، علی‌رغم امکان آمارسازی در جشنواره‌ها، بسیار رضایت بخش بود.

وی افزود: جشنواره با موضوع «فرهنگ کار و تلاش برای گفتمان عمومی» در رشته‌های مختلفی از جمله کارتون، عکس، شعر طنز، شعر نثر، داستانک، داستان کوتاه، تئاتر، فیلم کوتاه، سینما و موسیقی برگزار شد.

او اضافه کرد: تقدیر اصلی من معطوف به مدیران محترم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که از جشنواره حمایت معنوی و مادی کردند. امیدواریم این جشنواره آغازی برای نمایش گسترده آثار فاخر هنری با موضوع فرهنگ کار و تلاش در سراسر کشور باشد.

در ادامه این مراسم حجت‌السلام خسرو پناه دبیر عالی شورای انقلاب فرهنگی مطرح کرد: اولاً باید تشکر کنیم از این کار حکیمانه و مبدعانه‌ای که جناب دکتر چکشیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام دادند. معاونت فرهنگی وزارتخانه که انصافاً ابتکار ارزنده‌ای بود. من یادم نمی‌آید چنین کاری سابقه داشته باشد؛ اینکه فرهنگ کار را در یک جشنواره ارائه کنند. هنرمندان، ادیب‌ها و سایر برنامه اهل کار هنری و خلق آثار هنری هستند، میان و به این مقوله مهمی مثل فرهنگ کار بپردازند.

وی تصریح کرد: واژه‌های متعددی در قرآن آمده که من کلیدواژه‌های قرآنی را برای شما اشاره کنم. مثلاً واژه «عمل» در قرآن ۳۶۶ بار در قرآن ذکر شده است. واژه «کسب» ۶۶ بار، واژه «سعی تلاش» ۳۰ بار و واژه «جهل» که با مشتقاتش البته ۴۱ بار در قرآن به کار رفته است. ببینید چقدر متعدد از کار و تلاش و اینها در قرآن به کار رفته است.

خسروپناه گفت: روایات درباره طلب المعیشه، طلب الحلال و کاری که به دنبالش نتیجه مثبتی به ارمغان می‌آورد؛ عجیب است. مثلاً درباره مردها، داریم که کار مرد و تلاش مرد برای معیشت خانواده‌اش این جهاد در راه خداست. اگر در این راه هم از دنیا برود، ثواب شهید را دارد.

وی افزود: از پیغمبر اسلام (ص) نقل شده که: «طلب حلال بر هر مسلمانی واجب است.» روایت دیگری از ایشان داریم که: «عبادت، جز طلب حلال نیست.» روایت دیگری از امیرالمؤمنین (ع) برایتان بخوانم: «العمل العمل.»

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد: ما پراگماتیست نیستیم، اما در روایات تأکید شده که کارتان را به نتیجه برسانید. «العمل العمل» یعنی کار را شروع کنید و تمام کردن آن مهم نیست. استقامت، صبر و پارسایی لازم است. کار را به پایان برسانید، اما با پایداری، استقامت، صبر و پرهیزکاری.

در ادامه او افزود: بحث مهمی که روشنفکران و متفکران جهان در ۱۵۴ سال اخیر مطرح کرده‌اند، علل انعطاف مسلمین است. چرا ما مسلمانان پس از دوره‌ای که تمدن اسلامی پیشرفت کرده بود، دچار عقب‌ماندگی شدیم؟ برخی از متفکران و نظریه‌پردازان، مانند مرحوم مهندس بازرگان، حضرت امام و سیدجمال‌الدین اسدآبادی، معتقدند که یکی از علل آن تنبلی است. در فرانسه هم سخنرانی داشته‌اند و گفته‌اند: «من هرچه بررسی کردم عقب‌ماندگی ما مسلمانان تنبلی است.» روسای ما، کارمندان ما، کارگران ما، دانشجویان ما تنبل هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ما بهترین اندیشه را داریم، اما یکی از مفاهیمی که بیش از مفاهیم دیگر تعطیل شده، مفهوم کار است. چرا وضع جهان اسلام این است؟ چرا مشارکت ما در تولید علم کم است؟ در دانشگاه‌های جهان اسلام این همه هیئت علمی داریم، اما نقششان در تولید علم کجاست؟ در نیازهای کشور خودمان، مثلاً در حوزه کشاورزی، ۱۲ هزار نفر هیئت علمی داریم، اما در برخی مواد خوراکی و غذایی وابسته‌ایم. زمین کشاورزی هم داریم که درست استفاده نمی‌کنیم. فرهنگ کار از دانش کار مهم‌تر است. با آیین‌نامه و بخشنامه و این چیزها حل نمی‌شود. هر کسی در مسئولیتی که دارد و در کاری که انجام می‌دهد، اگر دانش آن کار و تقوای آن کار را داشته باشد و آن را درست انجام دهد، خیلی از مسائل حل می‌شود و خیلی از نیازها رفع می‌شود. در همه وزارت‌ها، از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این فعالیت انجام شده و قطعاً فرهنگ‌سازی و اثربخشی هم دارد. ولی من در کل وزارتخانه فرهنگ کار و تلاش را جدی بگیریم. کنارش اخلاق کار بحث مهمی است که ان‌شاءالله دوستان حتماً دنبال خواهند کرد.

او گفت: هدف ما این است که فرهنگ کار و تلاش را در کل جامعه نهادینه کنیم. این کار نیاز به یک عزم ملی دارد و همه باید در آن مشارکت کنند. دولت، بخش خصوصی، رسانه‌ها، خانواده‌ها و تک‌تک افراد جامعه باید در این زمینه تلاش کنند. باید از دوران کودکی به فرزندانمان فرهنگ کار و تلاش را آموزش دهیم. در مدارس و دانشگاه‌ها باید مهارت‌های لازم برای کار و اشتغال را به دانش‌آموزان و دانشجویان آموزش دهیم. در محیط کار نیز باید اخلاق کار و تلاش را ترویج کنیم و از کارکنانی که در این زمینه الگو هستند، تقدیر کنیم.با نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش در جامعه، بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما حل خواهد شد.

پس از آن محمد چکشیان؛ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در ابتدا مناسبت هفته وحدت را تبریک می‌گویم. در این جلسه، ابتدا گزارشی مختصر از دلایل مشارکت وزارت کار در این جشنواره ارائه می‌دهم. ما برای جشنواره فرهنگی و هنری «اتقان» با موضوع فرهنگ کار گرد هم آمده‌ایم. مسئله فرهنگ کار یکی از مهم‌ترین مسائل راهبردی کشور است. پرداختن به این موضوع می‌تواند جریان سرمایه اجتماعی، تولید اقتصادی و بسیاری از مقوله‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را ارتقا دهد.

او افزود: وزارت کار، فرهنگ کار را به‌عنوان یکی از موضوعات اصلی خود مطرح کرده است. فرهنگ کار مرتبط با عواملی مانند وجدان کاری، مسئولیت‌پذیری، منزلت کار، تعاون و کار گروهی است. همچنین، سبک رهبری مدیران، هویت شغلی، رابطه بین درآمد و دستمزد و تلاش در کار از دیگر عوامل مؤثر بر فرهنگ کار هستند.

چکشیان گفت: هدف ما در وزارت کار این است که با ایجاد یک مدل مفهومی برای فرهنگ کار، بدانیم در چه حوزه‌هایی باید مداخله کنیم تا این فرهنگ تغییر کند و نگرش و باورهای مرتبط با آن تقویت شوند. در همین راستا، تلاش بر قرارگرفتن حوزه فرهنگی به‌عنوان موضوع اصلی است.

وی تصریح کرد: چهار راهبرد اصلی را در ترویج فرهنگ کار دنبال کرده‌ایم. ایجاد پشتوانه فکری و نظری برای پاسخ به سوالات اساسی در حوزه فرهنگ کار، تولید محتوای هنری و رسانه‌ای برای گفتمان‌سازی عمومی، الگوسازی و نمونه‌سازی برای درک دقیق مولفه‌های فرهنگ کار، نهادسازی و شبکه‌سازی در حوزه فرهنگ کار این چهار راهبرد هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مطرح کرد: این راهبردها امروز منجر به برگزاری اولین جشنواره فرهنگی هنری اتان شده است که هدف آن ایجاد جریانی فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در سطح کشور است. امیدواریم این جشنواره آغاز ارتباطی گسترده‌تر بین هنر و ادبیات با حوزه کار و فرهنگ کار باشد. یکی از دلایل توجه به فرهنگ کار این است که ما از پارادایم فرصت‌های شغلی به سمت مسئله اشتغال‌پذیری حرکت کرده‌ایم. امروز در بسیاری از کارخانجات فرصت‌های شغلی وجود دارد، اما نیروی کار ماهر یا انگیزه کافی برای پر کردن این فرصت‌ها را ندارد.

وی افزود: از این‌رو، مسئله اشتغال‌پذیری، مهارت‌آموزی، منزلت کار و انگیزه از موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخته شود. همچنین، جمعیت جوان کشور و تغییرات دیجیتال در آینده نیروی کار تاثیرگذار خواهند بود.

چکشیان گفت: از همه کسانی که در برگزاری این جشنواره و جریان‌سازی فرهنگی تلاش کرده‌اند، به ویژه وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر مقامات تشکر می‌کنم. امیدوارم این تلاش‌ها ادامه داشته باشد و شاهد نتایج مثبت آن باشیم.

پس از آن نفرات برتر هر بخش تقدیر شدند که اسامی آن‌ها به شرح زیر است.

بخش طنز:

الف) شعر

۱. لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال بدون الویت اهدا می شود به عباس احمدی برای اثر کار هست از قم و علی برزگری خانقاه برای اثر پا به کار از یزد.

۲. لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال اهدا می شود به امیر حسین خوش حال برای اثر حسرت بزرگ از خراسان رضوی.

۳. تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ دویست میلیون ریال اهدا می شود به محمد قریشی برای اثر پسرم! لازم است کار کنی از فارس.

ب) نثر

۱. لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا می شود به فرهاد ناجی برای اثر شجاعت در زیر آتش از همدان.

۲. لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال اهدا می شود به بزرگمهرحیاتی برای اثر خر است دیگر! گاهی دلش هوای کمربند می‌کند از خوزستان.

۳. تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ دویست میلیون ریال اهدا می شود به بنیامین کلاچاهی ثابت برای اثر تقدیرِ کارگر از گیلان.

ج) استندآپ‌کمدی

۱. لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال بدون الویت اهدا می شود به مرسانا برزگر برای اثر تنبل خلاق از خراسان رضوی و سیده ملیکا طاهر نیا برای اثر وقت کار از چهارمحال بختیاری.

۲. لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا می شود به سید محسن هاشمی برای اثر دکترفشارکی اسطوره یِ بی نظمی از اصفهان.

۳. لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال اهدا می شود به ناصر جوادی بگلر برای اثر این کاری که میگم کار نیست! از خراسان رضوی.

۴. تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ دویست میلیون ریال اهدا می شود به مهدی داودی برای اثر کارآفرینی غیر مجاز از تهران.

بخش داستان:

الف) داستانک

۱. لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا می شود به راضیه بابایی برای اثر جان جهان از تهران.

۲. لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال اهدا می شود به فرزانه فراهانی برای اثر نان آور از تهران.

۳. تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ دویست میلیون ریال اهدا می شود به مریم محمدی برای اثر دست به دست از تهران.

ب) داستان کوتاه

۱. لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ هفتاد میلیون ریال بدون الویت اهدا می شود به محمد ایرانی برای اثر جودانه از قم و محمد تسلی بخش برای اثر احد الناس از البرز.

۲. لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال اهدا می شود به مریم کنف چیان برای اثر هفت سانت بالاتر از زمین از تهران.

۳. تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ دویست میلیون ریال اهدا می شود به منا سهیلی برای اثر سبزه‌ی غلیظ از تهران.

بخش شعر:

۱. لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا می شود به محمدرضا رحیمی عنبران برای اثر وجدان کاری عاقبت بخیری از خراسان رضوی.

۲. لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال اهدا می شود به شهاب مهری برای اثر روزهای کسادی بازار از تهران.

۳. تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ دویست میلیون ریال اهدا می شود به طیبه عباسی برای اثر تقدیم به همه ی پدربزرگ از گیلان.

بخش کارتون:

۱. لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا می شود به فخرالدین دوست محمد برای اثر کار و احترام به حقوق سالمندان از کرمانشاه.

۲. لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال اهدا می شود به طیبه خلیلی مهر برای اثر منزلت و ارزش کار از کرمانشاه.

۳. تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ دویست میلیون ریال اهدا می شود به فرامرز کشتکار از تهران.

بخش پوستر:

۱. لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال بدون الویت اهدا می شود به زینب ربانی خواه از اصفهان و محمدرضا میری از خراسان رضوی و آمنه حیدری برای اثر توجه به حضور خدا در همه مراحل کار از اصفهان.

۲. لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا می شود به مهدی مصطفوی برای اثر کار بهار است از فارس.

۳. لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال اهدا می شود به احمد یونسی از تهران.

۴. تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ دویست میلیون ریال اهدا می شود به محمدعلی شفیعی برای اثر تعاون و کار گروهی از کرمان.

بخش تک عکس:

۱. لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال بدون الویت اهدا می شود به معصومه عبدی برای اثر پاکبان شهر از مرکزی و سیدعلی حسینی فر برای اثر گفتار درمانگر از خراسان رضوی و یاسر محمد خانی برای اثر به رنگ سبز از مرکزی.

۲. لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ هفتاد میلیون ریال اهدا می شود به پژمان مولایی برای اثر آیت کارگر معدن در عمق ۳۴۰ متری از خوزستان.

۳. لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا می شود به محمد عطایی محمدی از گلستان.

۴. تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال اهدا می شود به امیرحسین یوسفی کیساری برای اثر ماهیگیری از گیلان.

بخش مجموعه عکس:

۱. لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال بدون لویت اهدا می شود به سید مهرداد شریفی برای اثر گندم مقدس از مرکزی و علی حسن زاده برای اثر سرزمین قنات از یزد.

۲. لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا می شود به سید متین هاشمی برای اثر شجاعان از آذربایجان شرقی.

۵. لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال اهدا می شود به سید حامد موسوی برای اثر با دستان خالی از خوزستان.

هیأت داوران در این بخش هیچ اثری را شایسته کسب رتبه اول ندانست.

بخش تئاتر خیابانی

طراحی فضا و صحنه:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا می شود به مهدی حبیبی برای نمایش یه لقمه حلال از ملایر و پژمان شاهوردی برای نمایش زمین پدری از بروجرد.

موسیقی:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا می شود به علیرضا داوودی برای نمایش زمین پدری از بروجرد.

بازیگری زن:

۱. لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال اهدا می شود به نرگس خاک‌کار برای نمایش یه لقمه حلال از ملایر.

۲. لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا می شود به نجمه مهرابی برای نمایش سوژه از مریوان.

۳. تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال اهدا می شود به فاطمه پارسافرد برای نمایش زمین پدری از بروجرد.

بازیگری مرد:

۱. لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال به صورت مشترک اهدا می شود به حسین نادری برای نمایش بی‌نهایت از تهران و مسعود کردی برای نمایش زمین پدری از بروجرد.

۲. لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال به صورت مشترک اهدا می شود به سیدمهرداد کاوسی برای نمایش سی و پنج میلی متر سوخته در دمای صفر درجه از تهران و میثم سرآبادانی برای نمایش سیاه‌کاری از تفرش.

۳. تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال اهدا می شود به مصطفی کولیوندی برای نمایش اندر احوالات اتقانِ کاری محمدتقی از دهلران.

طرح و ایده:

۱. لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال اهدا می شود به آرش رضایی برای نمایش جمعه تعطیل نیست از ماهشهر.

۲. لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا می شود به مجتبی خلیلی برای نمایش سی و پنج میلی متر سوخته در دمای صفر درجه از تهران.

۳. تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال اهدا می شود به نرگس خاک‌کار برای نمایش یه لقمه حلال از ملایر.

کارگردانی:

۱. تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا می شود به مجتبی خلیلی برای نمایش سی و پنج میلی متر سوخته در دمای صفر درجه از تهران.

۲. لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال اهدا می شود به نرگس خاک‌کار برای نمایش یه لقمه حلال از ملایر.

۳. تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ دویست میلیون ریال اهدا می شود به مصطفی کولیوندی برای نمایش اندر احوالات اتقانِ کاری محمدتقی از دهلران.

بخش تئاتر کوتاه صحنه‌ای

موسیقی:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا می شود به امیرکیهان سلطان‌زاده برای نمایش فرار به سوی پیروزی از تهران.

طراحی صحنه:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا می شود به میثم شمسیان برای نمایش فرار به سوی پیروزی از تهران.

طراحی لباس:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا می شود به جواد شادکام برای نمایش یاد از تهران.

بازیگری زن:

۱. لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال به صورت مشترک اهدا می شود به کبری حسینی برای نمایش فرار به سوی پیروزی از تهران و الناز ابراهیمی برای نمایش باحالا از پیشوا.

۲. لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا می شود به نرگس ایزدی برای نمایش ربان مشکی از ملارد.

۳. تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال اهدا می شود به آرزو جعفری برای نمایش یاد از تهران.

بازیگری مرد:

۱. لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال به صورت مشترک اهدا می شود به علی حسینی برای نمایش دهه شصتی از تهران و امیر قربانی برای نمایش ربان مشکی از ملارد.

۲. لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا می شود به سیامک زین‌الدین و صادق خداپناه برای نمایش کاوش کارشکنی در یک شرکت از تهران.

۳. لوح تقدیر و جایزه ویژه بازیگری نوجوان به مبلغ بیست میلیون ریال اهدا می شود به هوراد حبیبی برای نمایش یک اتفاق ساده از ملایر.

هیأت داوران در این بخش هیچ اثری را شایسته کسب رتبه اول ندانست.

نمایش‌نامه نویسی:

۱. لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال اهدا می شود محمدکاظمی برای نمایش یاد از تهران و علی بیگدلی برای نمایش استنطاق میرزای شاه کش در حضور از پردیس.

۲. لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا می شود به سیده طاهره حسینی برای نمایش فرار به سوی پیروزی از تهران.

هیأت داوران در این بخش هیچ اثری را شایسته کسب رتبه اول ندانست.

کارگردانی:

۱. لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا می شود به مهدی حبیبی برای نمایش یک اتفاق ساده از ملایر و کیانوش احمدی برای نمایش نمایش کاوش کارشکنی در یک شرکت از تهران.

۲. لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال اهدا می شود به میثم شمسیان برای نمایش فرار به سوی پیروزی و میثم نویریان برای نمایش یاد از تهران.

هیأت داوران در این بخش هیچ اثری را شایسته کسب رتبه اول ندانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها