چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
نمایشگاه کتاب ارتش، فرصتی برای گفت‌وگوست

سرهنگ پیتر روزنبرگ گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع ارتش، فرصتی برای گفت‌وگو و زمینه‌ساز تغییرات است.

سرهنگ پیتر روزنبرگ، وابسته نظامی اسلواکی در ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: به عنوان دیپلمات نظامی مقیم ایران شاهدم که از ۳۵ کشور دنیا در ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع ارتش حضور دارند و این فرصت بزرگی برای کلیه وابستگان نظامی مقیم ایران است که با مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران آشنا بشوند و با آنها گفت‌وگو کنند.

او افزود: نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع ارتش، فرصتی برای گفت‌وگو و زمینه‌ساز تغییرات است. به نظرم صلح جهانی را باید در دیپلماسی و گفت‌وگو دنبال کرد.

رئیس انجمن وابستگان نظامی در ایران اظهار کرد: ایران کشور خیلی زیبایی است و من افتخار دارم که در جمهوری اسلامی ایران به عنوان وابسته نظامی کشورم خدمت می‌کنم و باید به مردم ایران افتخار کرد.

سرهنگ پیتر روزنبرگ در بخشی از سخنانش در ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع در ارتش گفت: از مسئولان نمایشگاه برای دعوت ما به اینجا و فراهم کردن فرصتی مفید برای تفکر عمیق درباره چگونگی مشارکت ما در برقراری صلح و ثبات واقعی ابراز می‌کنم.

وی افزود: امروز وضعیت راهبردی سیاسی و نظامی منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار پیچیده و به سرعت در حال تغییر است. عملاً شناسایی منطقه‌ای بدون درگیری تنش یا اختلافات سیاسی و ارضی غیر ممکن است جهان در حال مسلح شدن است درگیری‌ها رخ می‌دهد و ما با تجاوز و خشونت برخی کشورها علیه دیگران مواجه هستیم.

نماینده وابستگان نظامی مقیم جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: در میان تمام این آشفتگی‌ها، شهروندی عادی گم می‌شود - فردی که رنج می‌برد گرسنگی می‌کشد می‌میرد یا مجبور می‌شود خانه خود را ترک کند و خارج از مرزهای کشورش پناه بجوید.

سرهنگ پیتر روزنبرگ گفت: بحران پناهندگان یکی از جدی‌ترین مشکلات جهان امروز است. این شرایط جدی و پیچیده به ما نشان می‌دهد که گفت‌وگوی متقابل چقدر حائز اهمیت است. بدون مباحثه صادقانه و قابل اعتماد نمی‌توانیم انتظار صلح داشته باشیم. بهترین سلاح نه تانک نه هواپیما و موشک یا پهپاد بلکه کلمات، مکالمه گفت‌وگو و سازش است که دیپلماسی واقعی است.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع در ارتش به میزبانی دافوس آجا به عنوان یکی از مهم‌ترین رخدادهای حوزه دیپلماسی علمی دفاعی نیروهای مسلح ۲۶ تا ۲۹ مهرماه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط