شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰
علی رمضانی درگذشت استاد محمود حکیمی را تسلیت گفت

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران درگذشت زنده‌یاد محمود حکیمی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علی رمضانی با صدور پیامی درگذشت استاد محمود حکیمی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:


«إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ استاد معزز و گرانقدر، نویسنده ماندگار و توانا استاد محمود حکیمی هم آسمانی شد و فرهنگ ایران‌زمین را داغدار خود کرد.


زنده‌یاد حکیمی از دهه ۴۰ با تعهدی مثال زدنی سراغ تاریخ اسلام و ادبیات دینی رفت و با بیانی شیوا و قلمی شیرین به انتقال آموزه‌های مکتب اهل بیت (ع) به کودکان و نوجوانان پرداخت و راهی نوین را در ادبیات دینی گشود. استاد حکیمی قریب هفت دهه در عرصه علم، ادب و فرهنگ قلم و قدم زد و آثار فراوانش میراث ماندگار او برای نسل آینده است.


دغدغه استاد حکیمی آشنا ساختن نسل‌های جدید با فرهنگ و تمدن ایرانی – اسلامی بود و این دغدغه منجر به نگارش کتاب‌هایی ماندگار شد؛ از کتاب‌هایی درباره تاریخ این تمدن گرفته تا تک‌نگاری‌هایی درباره شخصیت‌های برجسته.


حضور طولانی او در عرصه تدریس و تحقیق و پرورش شاگردانی شایسته و خوانندگانی علاقه‌مند به فرهنگ ملی و مذهبی توفیق گرانسنگی است که نصیب آن تلاشگر عرصه فرهنگ و فکر شد. قلم شیرین زنده یاد محمود حکیمی باعث شد تا چند نسل از همان دوران کودکی کتابخوان شوند و چنین خدمتی به فرهنگ از عهده هر کسی برنمی‌آید. عمل چنین شخصیت‌هایی مصداق «کار نیک و شایسته» ای است که خداوند پاداش عظیمی برای آن در نظر گرفته است: مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَی وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ.


خداوند روح این بزرگمرد را قرین رحمت کند و با اولیای خودش مشحور بگرداند.


علی رمضانی
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها