دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
طرح «انتخاب کتاب توسط کتابداران» در کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود

طرح «انتخاب کتاب توسط کتابداران» با هدف تأمین بخشی از نیاز کتابخانه‌ها به منابع پرمخاطب و پرفروش‌های بازار نشر در دو هزار و 650 کتابخانه عمومی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد، با هدف تأمین بخشی از نیاز کتابخانه‌ها به منابع پرمخاطب و توجه ویژه به کتاب‌های پرفروش بازار نشر در فرآیند تأمین منابع، طرح «انتخاب کتاب توسط کتابداران» را با اعتباری به ارزش ۱۲۵ میلیارد ریال، نهم تا یازدهم مهرماه ۱۴۰۳ اجرا می‌کند.

بر اساس این طرح، مسئولان ۲۶۵۰ باب کتابخانه عمومی نهادی، باید در بازه زمانی اعلام شده، از فهرست ۱۱۰ عنوان کتاب از ۶۲ ناشر، شامل عناوین پرفروش بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کتاب‌های پردرخواست سامانه «پیشنهاد کتاب» و کتاب‌هایی که بیشترین جست‌وجو را در نرم‌افزار «سامان» داشته‌اند، کتاب‌های مورد نظر را برگزینند.

برای هر کتابخانه با توجه به درجه آن، اعتباری در نظر گرفته شده که مسئول کتابخانه با هم‌فکری سایر کتابداران و درنظرگرفتن نیاز اعضاء و اقتضائات فرهنگی و جغرافیایی، کتاب‌ها را انتخاب می‌کند. اداره‌کل تأمین منابع کتابخانه‌ها در تلاش است فرآیند انتخاب کتاب توسط کتابداران، خرید، آماده‌سازی و ارسال به نحوی انجام شود که این بسته‌ها پیش از هفته کتاب به کتابخانه‌ها برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها