چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
اجرای بیش از ۸۰ برنامه ویژه «هفته ملی کودک» در گلستان/ «مَل مَل» برّه محبوب کودکان به گرگان می‌آید

گلستان- مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با اشاره به اینکه «مَل‌مَل» شخصیت عروسکی شبکه کودک و نوجوان سیما که بره‌ای محبوب در میان کودکان است به گرگان می‌آید، گفت: اجرای بیش از ۸۰ برنامه فرهنگی، هنری، ادبی در مراکز کانونی استان ویژه هفته ملی کودک پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌شده است.

الهه غیناقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، گفت: هفته ملی کودک در سال جاری با شعار «برای کودکان برای آینده» هم‌زمان با سراسر کشور از تاریخ ۱۴ تا ۲۰ مهرماه با اجرای بیش از ۸۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانونی استان گلستان و با همکاری جمعی از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: دوره آموزشی قصه‌گویی نوجوان در مرکز شماره یک گنبدکاووس، برنامه «ما کتاب می‌خوانیم» و قصه‌گویی و حافظ خوانی در شهرستان کلاله، کارگاه معرفی کتاب و جمع خوانی در کانون شهرستان بندرگز، برنامه صبح شعر در مراوه‌تپه و جشن قصه «زیر گنبد کبود» در دلند ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده ویژه این ایام است.

غیناقی ادامه داد: نمایشگاه بهترین کتاب‌های کودک در کانون شهرستان کردکوی، جشن قصه‌های ماندگار در آزادشهر، قصه‌گویی و نقاشی و بازی و دل نوشته در مینودشت، کتاب‌خوانی با موضوع دفاع مقدس و مقاومت در علی‌آباد کتول و جشن بزرگ قصه در شهرستان گمیشان از دیگر برنامه‌های کتاب محور برنامه‌ریزی‌شده است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در ادامه با اشاره به اینکه «مَل‌مَل» شخصیت عروسکی شبکه کودک و نوجوان سیما که بره‌ای محبوب در میان کودکان است به گرگان می‌آید، گفت: برپایی جشن متمرکز هفته ملی کودک با حضور این شخصیت عروسکی همراه با برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی و هنری برای روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه در جنب فرمانداری گرگان را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی درباره سایر برنامه‌ها عنوان کرد: برپایی نمایشگاه هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۱۹ مهرماه با پیش‌بینی ۲۰ غرفه متنوع، حضور پیک امید در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر، اجرا ویژه‌برنامه برای کودکان بیمار در بیمارستان و اهدا نوشت‌افزار به مدارس مناطق محروم از دیگر برنامه‌هایی است که قصد داریم به نحو شایسته برگزار کنیم.

الهه غیناقی ضمن دعوت از عموم مردم به حضور و مشارکت در این رویدادهای آینده‌ساز و امیدآفرین، گفت: نواختن زنگ آغاز هفته ملی کودک، دوست شهیدم، یک عکس و یک لبخند، رویداد جشن نهال امید و رؤیاهایم را نقاشی کن و حال خوش کودکی، نمایش فیلم و کاردستی، کارگاه سلامت و جهاد تبیین و پرواز بادبادک‌ها و بالن‌های آرزو و مسابقات ورزشی از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها