شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
با خطبه‌های حیدری، آتش به عالم می‌زند

لرستان - «محمدتقی عزیزیان» شاعر خوش‌قریحه لرستانی به مناسبت برپایی باشکوه نماز «جمعه نصر» شعری را سروده و در اختیار ایبنا قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، مراسم بزرگداشت مجاهد فی‌سبیل‌الله شهید سیدحسن نصرالله و همراهان وی از جمله سردار شهید نیلفروشان از سوی رهبر معظم انقلاب و همچنین اقامه نماز جمعه به امامت ایشان ۱۳ مهرماه در مصلای تهران برگزار شد.

با وجود تلاش رسانه‌های بیگانه برای ایجاد ترس و وحشت در دل مردم از حمله احتمالی رژیم صهیونیستی، مردم با حضور میلیونی در نماز جمعه نصر با ایمان و اقتدار به رهبر خود اقتدا کردند و بار دیگر برگ زرینی از تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی ایران رقم خورد.

نمازجمعه تهران در حالی با حضور مقتدرانه رهبر معظم انقلاب برگزار شد که از حضور ایشان در کسوت امام جمعه تهران بیش از پنج سال می‌گذشت و آخرین حضور رهبری در نماز جمعه در سال ۱۳۹۸ بعد از به شهادت رسیدن حاج قاسم سلیمانی بود.

اینک بار دیگر شاعر خوش‌قریحه لرستانی، محمدتقی عزیزیان، مثنوی کوتاهی را به مناسبت «جمعه نصر» سروده و در اختیار ایبنا قرار داده است که در ادامه می‌خوانیم:

وقتی امام عاشقان بالای منبر می‌رود

آثار اندوه از دل غمگین ما در می‌رود

گلدسته‌ها پُر می‌شود از بانگ زیبای علی

سیراب می‌گردد جهان از شهد دریای علی

با خطبه‌های حیدری، آتش به عالم می‌زند

سنگ صدایش ضربه‌ها بر شیشه‌ی غم می‌زند

هر واژه‌ای با لحن او، صد بیت سوزان می‌شود

لب تر کند کاخ ستم از پایه ویران می‌شود

لب تر کند جان‌های ما تا آسمان پر می‌کشد

هر کس به قدر وسع خود، از چشمه‌اش سر می‌کشد

در جمعه‌ی نصر این چنین صحن مصلی دیدنی است

از قامت دیوارها گل‌های خوشبو چیدنی است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها