سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۶
قائمشهر ظرفیت برگزاری رویدادهای ملی در حوزه کتاب و کتابخوانی را دارد

مازندران- نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در این شهرستان گفت: قائمشهر ظرفیت برگزاری رویدادهای ملی در حوزه کتاب و کتابخوانی را دارد.

علی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قائمشهر، اظهار کرد: شهرستان قائمشهر به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های بالای فرهنگی و همچنین دغدغه‌مندی مسئولان در حوزه فرهنگ، این ظرفیت را دارد که میزبان برنامه‌های مختلف فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی باشد.

وی ادامه داد: تجربه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس نشان داد که لازم است با نگاهی گسترده‌تر و با هدف تمرکززدایی از مرکز استان، از پتانسیل‌های موجود در شهرستان‌ها نیز برای برگزاری رویدادهای ملی استفاده کرد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات ناشران در زمینه تأمین کاغذ و چاپ گفت: اراده مجلس و دولت بر حمایت همه‌جانبه از ناشران است و این وظیفه مسئولان است که شرایط را برای چاپ کتاب خوب فراهم کنند.

کشوری همچنین ناشران را موظف دانست که به دنبال غنای محتوایی آثار چاپی باشند و افزود: از ظرفیت‌های موجود در شهرستان می‌توان برای برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در حوزه‌های مختلف کتاب استفاده کرد تا زمینه برای عرضه هرچه بیشتر کتاب‌های فاخر و پرمحتوا مهیا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها