سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
بسترسازی فرهنگی کتاب محور اصل مهمی در کتابخانه‌های عمومی تلقی می‌شود

هرمزگان - امام جمعه شهرستان پارسیان گفت: بسترسازی فرهنگی کتاب محور، اصل مهمی در کتابخانه‌های عمومی تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، جواد اسماعیل نیا در بازدید ازکتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان پارسیان در غرب استان هرمزگان، از اهمیت کتاب در سبد ماهیانه خانوارها گفت و افزود: بستر سازی فرهنگی کتاب محور، اصل مهمی در کتابخانه‌های عمومی تلقی می‌شود.

امام جمعه شهرستان پارسیان از زحمات و تلاشهای بی‌وقفه تمامی کتابداران در شهرستان تقدیر و تشکر کرد و افزود: در راستای ایجاد زندگی‌های کتاب محور، همه نهادهای فرهنگی و اجتماعی جامعه دارای مسئولیت هستند.

وی اعتلای فرهنگ کتابخوانی در جامعه پارسیان را مرهون تلاش‌های خستگی ناپذیر کتابداران و فعالان فرهنگی دانست که باید به صورت مستمر ادامه یابد.

اسماعیل نیا، کتابخانه‌ها را ضرورت جامعه دانست و افزود: باید ضمن تلاش برای حل مسائل و مشکلات کتابداران و کتابخانه‌ها، برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه با همکاری آحاد جامعه و نهادهای فرهنگی راهکارهای جدید و اجرایی اندیشید.

در پایان، مرضیه دیلمی نژاد رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی پارسیان گزارشی از وضعیت زیرساخت های کتابخانه‌ای شهرستان، فعالیت‌های فرهنگی کتاب محور و نیز ظرفیت های موجود به منظور گسترش زیرساخت‌های کتابخانه‌ای موجود در این شهرستان را بیان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها