دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
نقد ادبیات کودک و نوجوان را به‌طور ویژه دنبال می‌کنیم

رئیس امور کودک و نوجوان ضمن اعلام برگزاری جدیدترین نشست شعر «یکشنبه‌های روشن» با محوریت نقد کتاب «بهار از کوچ برگشت»، گفت: نقد ادبیات کودک و نوجوان را به‌طور ویژه از اواسط مهرماه در پایگاه‌های نقد شعر و داستان آغاز کرده‌ایم.

کبری بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا درباره فعالیت‌های جدید امور کودک و نوجوان خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: نقد ادبیات کودک و نوجوان را به‌طور ویژه از اواسط مهرماه در پایگاه‌های نقد شعر و داستان آغاز کرده‌ایم. پیرو این مسئله، آثار شاعران و نویسندگان نوقلم کودک و نوجوان را در اولویت قرار داده‌ایم. این آثار توسط منتقدانی همچون آقایان علی‌الله سلیمی، یوسف قوجق، سید احمد میرزاده و خانم‌ها بهناز ضرابی‌زاده، نیره‌سادات هاشمی و اکرم‌السادات هاشمی‌پور نقد شدند.

او افزود: حدود صد نفر با میانگین ۴۰۰ اثر در چرخه بررسی قرار گرفته‌اند که از این میان در حال حاضر حدود ۲۰ نقد از ۸۰ اثر منتشر شده و در روزهای آتی، سایر نقدها هم به همراه آثار منتشر می‌شوند. این شاعران و نویسندگان، ادب‌جویان دوره قاصدک هستند. برگزیدگان به مراحل بعدی دوره دعوت خواهند شد.

رئیس امور کودک و نوجوان در ادامه بیان کرد: پیرو همین برنامه، یکشنبه (۲۹ مهرماه) کتاب «بهار از کوچ برگشت» اثر برگزیده مشترک در جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان سروده بابک نیک‌طلب نیز بررسی شد.

نقد ادبیات کودک و نوجوان را به‌طور ویژه دنبال می‌کنیم

بابایی درباره برگزاری نشست‌های شعر «یکشنبه‌های روشن» نیز عنوان کرد: این نشست‌ها از سال ۱۴۰۲ به صورت حضوری آغاز شد. در این نشست‌ها جمعی از شاعران کودک و نوجوان حضور دارند. این نشست‌ها به صورت مجازی و حضوری، یکشنبه‌های هر هفته برگزار می‌شود. نقد و بررسی شعر، بررسی مقالات علمی، مجموعه‌های پیش از چاپ و....از سرفصل‌های کاری در این جلسات است. به‌زودی نشست‌های مجازی نقد و بررسی داستان نیز در روزهای دوشنبه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط