جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
تاریخ شفاهی یکی از روش‌های مهم پژوهش تاریخی است

لرستان - مدیر واحد تاریخ شفاهی حسینیه هنر سبزوار با اشاره اهمیت ثبت و ضبط تاریخ شفاهی گفت: این موضوع به‌عنوان یکی از روش‌های مهم پژوهش تاریخی مورد توجه بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته است.

اسماعیل هاشم‌آبادی روز جمعه در حاشیه برگزاری کارگاه دو روزه تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری که به همت خانه روایت ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، درباره اهمیت برگزاری این کارگاه‌های آموزشی گفت: اهمیت و ضرورت توجه به تاریخ شفاهی در هر جامعه‌ای نیاز است.

نویسنده کتاب ایام سبزوار گفت: امروزه از طریق تاریخ شفاهی می‌توان بخشی از حوادث و وقایعی را که در جایی ثبت نشده است به دست آورد.

مدیر واحد تاریخ شفاهی حسینیه هنر سبزوار گفت: عصر حاضر نگارش و گردآوری تاریخ شفاهی جایگاه ویژه‌ای یافته و به عنوان یکی از روش‌های مهم پژوهش تاریخی مورد توجه بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته است.

هاشم‌آبادی در ادامه به سرفصل‌های آموزشی این کارگاه اشاره کرد و افزود: مبانی تاریخ شفاهی، رصد و سوژه‌یابی، آمادگی برای یک مصاحبه خوب و طراحی سوال و مدیریت مصاحبه از جمله سرفصل‌های آموزشی این کارگاه دو روزه بود.

تاریخ شفاهی یکی از روش‌های مهم پژوهش تاریخی است

به گزارش ایبنا، کارگاه دو روزه آموزش مصاحبه تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری روزهای پنج‌شنبه و جمعه در خانه معلم شماره ۲ خرم‌آباد با حضور بیش از ۴۰ نفر از پژوهشگران عرصه روایت، تاریخ شفاهی با تدریس اسماعیل هاشم‌آبادی به همت خانه روایت ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها