چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
انتشارات دانشگاه سینسیناتی اوهایو تعطیل می‌شود

انتشارات دانشگاه سینسیناتی فعالیت خود را در ۲۵ ژوئن متوقف می‌کند و به دنبال آن کارمندان این انتشارات بیکار خواهند شد.

سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): دانشگاه سینسیناتی اوهایو اعلام کرد که انتشارات این دانشگاه در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۵ تعطیل خواهد شد. دانشگاه سینسیناتی در بیانیه‌ای اعلام کرد که حفظ برنامه بلندمدت مالی انتشارات دانشگاه سینسیناتی امکان‌پذیر نیست. منابع مالی، ازجمله سرمایه‌های تاسیس و تامین مالی انتشارات این دانشگاه با مشکل مواجه شده و در وضعیت مالی خودپایدار نیست.»

فهرست کتاب‌های علمی انتشارات دانشگاه سینسیناتی (UCP) در قالب‌های چاپی و دیجیتالی از اول ژوئیه به انتشارات دانشگاه مینه‌سوتا منتقل می‌شود. کتاب‌های اختصاصی و منطقه‌ای این دانشگاه، ازجمله مجموعه‌های در دست چاپ «تفکر درباره اوهایو» در همان تاریخ به انتشارات دانشگاه اوهایو منتقل خواهند شد.

«تفکر درباره اوهایو» مجموعه‌ای از کتاب‌های دیجیتالی و چاپی است که تاریخ، میراث و کمک‌های اوهایو به مردم را برجسته می‌کند.

همچنین خدمات موجودی و تکمیل از سوی «مرکز توزیع شیکاگو» مدیریت خواهد شد. کتابخانه‌های دانشگاه سینسیناتی به ارائه خدمات انتشارات کتابخانه‌ای برای نویسندگان هیئت‌علمی کتاب‌ها، مجلات و مقالات با دسترسی آزاد ادامه خواهند داد.

انتشارات دانشگاه سینسیناتی سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و تاکنون نزدیک به ۵۰ کتاب منتشر کرده است که ۳۰ درصد آن‌ها و همچنین هفت مجله دانشگاهی، شامل مدل دسترسی آزاد برای ارتباطات علمی هستند.

الیزابت اسکارپلی، مدیر و بنیانگذار این انتشارات از تصمیم دانشگاه ابراز ناامیدی کرد و توضیح داد که این انتشارات با هدف «متفاوت بودن و دسترسی آزادتر» تاسیس شد. دانشگاه، انتشارات را تحت نظارت کتابخانه‌های دانشگاه سینسیناتی قرار داده و بودجه آن را فقط برای پنج سال پرداخت کرده بود. اسکارپلی گفت: «این بودجه قرار بود که همه چیز را حل کند و هیچ توجهی به اینکه انتشارات پس از آن پنج سال، چگونه ادامه می‌یابد، وجود نداشت. فرض بر این بود که ما در جای دیگری بودجه تکمیلی پیدا کنیم، اما هیچ صحبتی درباره آن وجود نداشت.»

به‌دنبال این تصمیم‌گیری، اسکارپلی، مدیر این انتشارات و دو نفر دیگر ازجمله سردبیر و ناشر دیجیتال آن در پایان ماه ژوئن اخراج می‌شوند؛ همچنین دو موقعیت شغلی دانشجویی در این انتشارات نیز در حال حذف شدن است.

اسکارپلی با ابراز تاسف از این تصمیم گفت: «به دلیل اینکه فهرست پشتیبان (فهرست کتاب‌های ناشر که قبل از فصل جاری منتشر شده و هنوز در دست چاپ هستند) در این انتشارات وجود ندارد، انتشارات دانشگاه سینسیناتی از حمایت محققان و خوانندگان به اندازه سایر انتشارات دانشگاهی برخوردار نیست.»

او ادامه داد: «انتشارات را می‌توان با ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار باز نگه داشت و از تعطیلی آن جلوگیری کرد؛ این مقدار، پول زیادی نیست.»

دانشگاه سینسیناتی، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در سینسیناتی واقع در ایالت اوهایو آمریکا است که سال ۱۸۱۹ میلادی بنا نهاده شده است.

انتشارات دانشگاه سینسیناتی در پاییز ۲۰۱۷ نخستین کتاب خود را منتشر کرد. سال ۲۰۱۹، این انتشارات برنامه‌ای را توسعه داد که بر چاپ کتاب‌های علمی و تحقیقاتی دنباله‌دار در یک جلد، آموزش‌های تئوری به عملی، مجلات، پروژه‌های دسترسی آزاد، مجموعه مقالات کنفرانس‌ها و کتاب‌های دوره «منابع آموزشی آزاد» تمرکز دارد.

انتشارات دانشگاه سینسیناتی به دنبال پروژه‌هایی در زمینه‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات هستند که بر عدالت اجتماعی فرا رشته‌ای و مشارکت جامعه تمرکز دارد و زمینه گفت‌وگو را بین محققان و متخصصان باز می‌کند. این انتشارات همه کتاب‌های خود را براساس دسترسی به بهترین دستورالعمل مطالعاتی منتشر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها