دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
تربیت مادران قصه‌گو بهترین راهکار ترویج قصه‌گویی

لرستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه اهداف تربیتی بسیاری به واسطه قصه‌گویی برای کودکان، دنبال می‌شود، افزود: تربیت مادران قصه‌گو بهترین راهکار ترویج قصه‌گویی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، اعظم روانشاد روز دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره «قصه‌گویی خلاق» که در تالار شهید آوینی این شهر برگزار شد، کودکان را سرمایه‌های اجتماعی دانست و افزود: خداوند بهترین قصه‌گو است که به زبان قصه با پیامبرانش سخن گفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه قصه‌گویی نیاز جامعه بشری است، آن را یک مهارت دانست و افزود: مهارت قصه‌گویی با اینکه جز سرفصل‌های آموزشی نیست، اما می‌تواند در فعالیت‌های پرورشی و مسابقات فرهنگی و هنری در مدارس قرار بگیرد.

تربیت مادران قصه‌گو بهترین راهکار ترویج قصه‌گویی

حمایت از فعالیت‌های قصه‌گویی مدارس

روانشاد با اشاره به حمایت از فعالیت‌های مدارس در حوزه قصه‌گویی گفت: هر یک از مدارس و موسساتی که قصه‌گویی را در برنامه‌های جانبی خود داشته باشند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برنامه‌های آنها از طریق انجمن‌های مختلف همچون انجمن آیینی سنتی حمایت خواهد کرد.

وی گفت: استان لرستان داشته‌های تمدنی و تاریخی غنی دارد که سرشار از موضوعات متنوع در حوزه فرهنگ عامه است و در این حوزه نیاز به پرورش، آموزش دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بهترین راهکار برای ترویج قصه‌گویی را تربیت مادران قصه‌گو دانست و افزود: صدای مادر و بیان قصه از زبان مادر برای کودکان بهترین آرامش است و به امنیت روانی بین مادر و فرزند کمک می‌کند.

وی افزود: اهداف تربیتی بسیاری به واسطه قصه‌گویی برای کودکان، دنبال می‌شود و قصه‌گویی بهانه خوبی برای برقراری ارتباط میان والدین و مربی با کودک است.

تربیت مادران قصه‌گو بهترین راهکار ترویج قصه‌گویی

بهترین راهکار تقویت کتابخوانی خواندن قصه و رمان است‌

روانشاد با بیان اینکه قصه‌گویی فقط مربوط به کودکان نیست و برای همه رده‌های سنی قصه وجود دارد، افزود: پایه مطالعات ادبیات است و بهترین راهکار برای تقویت کتابخوانی خواندن قصه و رمان است‌.

وی ضمن تشکر از حمایت‌های خانواده‌ها برای حضور در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری گفت: حضور کودکان و نوجوانان در این برنامه‌ها نیازمند حمایت‌های خانواده‌ها است نیازمند که علاوه بر توجه به درس کودکان را به سمت هنر و کسب مهارت ترغیب می‌کنند.

تربیت مادران قصه‌گو بهترین راهکار ترویج قصه‌گویی

هنر روشی موثر برای گسترش توانایی‌های ذهنی کودکان

در ادامه این برنامه مدیر موسسه راه دانایی به موضوع اهمیت آموزش هنر به کودکان اشاره کرد و افزود: کودکانی که در معرض هنر قرار می‌گیرند توانایی ویژه‌ای برای فکر کردن، حل مسأله اصیل بودن، کشف نوآوری و ایجاد مالکیت فکری دارند که همگی از از ویژگی‌های رشد فکری و شکوفایی اجتماعی هستند.

مجتبی دانایی افزود: هنر برای کودکان نه فقط سرگرمی بلکه روشی همه جانبه برای گسترش توانایی‌های ذهنی عملکردی، فیزیکی و احساسی است‌.

تربیت مادران قصه‌گو بهترین راهکار ترویج قصه‌گویی

به گزارش ایبنا، جشنواره قصه‌گویی خلاق با هدف تشویق کودکان به قصه‌گویی و بازآفرینی قصه‌های کهن با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و حمایت قرارگاه شهید آوینی و موسسه راه دانایی در تابستان ۱۴۰۳ برگزار شد که در این جشنواره تعداد ۶۰ اثر به صورت فایل تصویری دریافت و از بین آنان ۶ اثر برگزیده شد و از آنها تجلیل به عمل آمد قصه‌گویی کودکان و اجرای نمایش دال از بخش‌های مختلف این جشنواره بود.

برگزیدگان جشنواره «قصه‌گویی خلاق» به شرح زیر معرفی شدند: لیانا بهرامی، همتا فرهادی، سورنا حاتمی، روشنا جمال‌زاده، رونیکا بهاروند، آرینا پاپی‌زاده و سینا شهسواری.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها