یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
مهدی محسنی، معاون «اقتصاد و فرهنگ» خانه کتاب و ادبیات ایران شد

ابراهیم حیدری، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، مهدی محسنی را به‌عنوان معاون «اقتصاد و فرهنگ» خانه کتاب و ادبیات ایران منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ابراهیم حیدری با صدور حکمی، مهدی محسنی را به‌عنوان معاون اقتصاد و فرهنگ این موسسه برگزید.

در متن این حکم آمده است:

«جناب آقای مهدی محسنی

نظر به مراتب شایستگی، تجربه و سابقه جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «معاون اقتصاد و فرهنگ» موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران منصوب می‌شوید.

ارتقا سطح کمی و کیفی فعالیت‌ها به همراه ارائه پیشنهادهای سیاستی و برنامه‌ای در اجرای اسناد بالادستی با تاکید بر ماموریت‌های آن معاونت به شرح پیوست، انتظار می‌رود.

امید است با توجه به سابقه درخشان جناب‌عالی در عرصه فعالیت‌های نوآورانه و با توکل به ایزد منان به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه کتاب و نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی کتاب و نیز بهره‌مندی از خرد جمعی در برگزاری مناسبت‌های کتاب‌محور موفق باشید.

محتوای پیوست حکم معاون اقتصاد و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به شرح زیر است:

• ارتقاء هویت ملی، ابتهاج معنوی و بازآفرینی روحیه نشاط و امید در جامعه از طریق بازنمایی ظرفیت‌های تحول آفرین صنعت نشر؛

• تسهیل عرضه و دسترسی عادلانه عموم مردم به کتاب از طریق کتابفروشی‌ها و برگزاری نمایشگاه‌های ملی، منطقه‌ای، استانی و تخصصی با ساختاری پویا، به‌روز و فعال؛

• ارتقاء جایگاه، کیفیت حضور و تبادلات صنعت نشر ایران در عرصه نشر بین‌الملل با حفظ استقلال فرهنگی و افزایش الهام بخشی هویت انقلاب ایران اسلامی از منظر فرهنگی؛

• ارتقاء تمام‌نمای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به فرایندی پویا با خلق ارزش (معنوی و مادی) مطلوب و واقعی برای مردم و ارکان مختلف صنعت نشر با حفظ هویت دینی، فرهنگی و تجاری؛

• پیگیری و نظارت بر فرآیندهای اجرایی و محتوایی دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛

• اصلاح ساختارهای لازم و تدبیر فرآیند مناسب و کارآمد جهت توزیع، فروش و اهدای کتاب در موسسه؛

• توجه به رشد و ارتقاء اقتصاد نشر در برنامه‌ها و نمایشگاه‌های مختلف؛

• ارائه خدمات نمایشگاهی در سطح کشور و به ویژه در نمایشگاه‌های کشورهای منطقه با توجه به زیرساخت‌ها و تجارب موجود در موسسه؛

• همراهی در تشکیل کانون (هاب) صنایع خلاق و در ادامه شکل‌گیری نمایشگاه‌های صنایع فرهنگی؛

• فراهم سازی امکان بازدید دیجیتالی از نمایشگاه کتاب و فراتر رفتن از سطح سایت خرید مجازی؛

• توجه ویژه به برنامه‌های فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی؛

• برنامه‌ریزی نسبت به بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود در موسسه در راستای درآمدزایی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها

پربازدیدترین