یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۷
درس گفتارهايي درباره شاهنامه آغاز مي‌شود

دبيركل بنياد فردوسي از برگزاري درس گفتارهايي درباره شاهنامه و فردوسي با راه‌اندازي باشگاه فردوسي در فرهنگسراي انديشه خبر داد.\

ياسر موحدفر با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: شاهنامه‌خواني و فردوسي‌شناسي با پشتيباني بنياد فردوسي در باشگاه فردوسي فرهنگسراي انديشه برگزار مي‌شود.

دبيركل بنياد فردوسي خاطرنشان كرد: شاهنامه‌خواني و نشست‌هايي درباره فردوسي با حضور شاهنامه‌شناسان برجسته و نقالان شناخته شده، هر دوشنبه برپا خواهد شد تا بتوانيم در هزاره سرايش شاهنامه ياد فردوسي را گرامي بداريم.

وي افزود: همچنين كلاس‌هاي آموزشي و هنرهاي مرتبط با شاهنامه در دستور كار باشگاه فردوسي قرار دارد. نقاشي در زمينه مكتب قهوه‌خانه‌اي و مينياتور كه از هنرهاي ايراني محسوب مي‌شود از جمله ويژه‌برنامه‌هاي باشگاه فردوسي است.

موحدفر يادآور شد: كانون هنرهاي نمايشي به ويژه نقالي و شاهنامه‌خواني و اجراي قطعات موسيقي از جمله ديگر برنامه‌هاي باشگاه فردوسي است كه با همكاري بنياد فردوسي در باشگاه فردوسي فرهنگسراي انديشه برگزار خواهد شد.

دبیکل بنیاد فردوسی افزود: با توجه به ثبت هزاره پايان سرايش شاهنامه، به عنوان نخستين رويداد فرهنگي ايراني در فهرست جهاني مفاخر و رويدادهاي علمي فرهنگي و هنري سال ۲۰۱۰ يونسکو، هم‌اکنون بنياد فردوسي ثبت جايزه جهاني به نام فردوسي را در يونسکو در دستور کار خود قرار داده است. 

وي به اهداف بنياد فردوسي اشاره كرد و گفت: بازشناسي ابعاد وجودي، نگره‌ها و انديشه‌هاي مفاخر ادبي، علمي، هنري و فرهنگي ايران، ساماندهي گروه‌هاي علمي، پژوهشي، فرهنگي، هنري و ادبي، راه‌اندازي كارگروه‌هاي تخصصي و آموزش نيروهاي علاقه‌مند و جوان براي توانمندسازي بنياد فردوسی، بهره‌گيري از تخصص نخبگان و استادان مجرب، پشتيباني و حمايت از حفظ و سالم‌سازي محيط زيست به وسيله ايجاد بوستان‌سراهاي فردوسي و تلاش براي شناسايي و شناساندن چهره‌هاي برتر در راه ترويج و گسترش فرهنگ، تمدن، ادب و زبان پارسي از جمله اهداف بنياد فردوسي به‌شمار مي‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط