دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۲
کتاب فصل، آثار ارزشمند را به جامعه معرفي كرد

آيين پاياني دهمين دوره جايزه كتاب فصل، از دقايقي پيش در سراي دايمي اهل قلم آغاز شد. مدير عامل موسسه خانه كتاب در اين مراسم با اشاره به اينكه "جايزه کتاب فصل، آثار ارزشمند را به جامعه معرفي كرده است"، افزود: با توجه به آمار و نتايج اين دوره و مقايسه با دوره مشابه مي‌توان گفت اين جايزه از هر لحاظ در وضعيت مناسبي قرار دارد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، آيين پاياني و اهداي جوايز دهمين دوره جايزه كتاب فصل، از دقايقي پيش در سراي دايمي اهل قلم و با حضور معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سرلشکر سیدیحیی صفوی، مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور نظامي و جمعي از اهالي قلم برگزار شد.

در ابتداي اين آيين، علی شجاعي صايين، مدير عامل موسسه خانه كتاب ضمن خوشامد‌گويي به حاضران، از روند داوري‌ها و برگزاري اين جايزه سخن گفت و افزود: جايزه كتاب فصل كمك كرده تا آثار فاخر و ارزشمند به جامعه كتابخوان كشورمان معرفي شود.

شجاعي ادامه داد: به يمن حمايت معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، تعدادي از اين آثار نيز خريداري شده تا مورد استفاده كتابخانه‌هاي عمومي در سراسر كشور قرار گيرد.

مديرعامل موسسه خانه كتاب همچنين گفت: در دهمين دوره جايزه كتاب فصل، 3174 اثر مورد داوري قرار گرفتند كه 548 عنوان بيشتر از دوره مشابه در سال گذشته است و از اين ميان 11 اثر به عنوان برگزيده و 37 اثر نيز شايسته تقدير شناخته شدند.

وي با اشاره به اينكه از بين 60 گروه داوري در 50 گروه، اثر برگزيده و شايسته تقدير وجود دارد، تصريح كرد: اين آمار بسيار مطلوب و خوشحال‌كننده است.

مدير عامل موسسه خانه كتاب همچنين گفت: معيارهاي داوري جايزه كتاب فصل از دوره پنجم بر اساس ملاك‌هاي داوري جايزه كتاب سال اعمال مي‌شوند كه با توجه به اين مساله و آمار و نتايج ديگر مي‌توان گفت از هر لحاظ در وضعيت مناسبي قرار داريم.

اين مراسم تا ساعت 17 در سراي دايمي اهل قلم برگزار مي‌شود و تعدادي از برگزيدگان چون دكتر رضا شعباني، بهروز ثروتيان ،آيت‌الله سيد محمد باقر موحد ابطحي و سردار سيد يحيي صفوي نیز از سخنرانان مراسم اهدای جایزه کتاب‌فصل خواهند بود.

در اين مراسم همچنين علي اوجبي، معاون فرهنگی موسسه خانه کتاب و سرپرست دبیرخانه جایزه کتاب فصل، گزارشي از روند داوري‌هاي اين دوره جایزه را براي حاضران قرائت مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط