شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۲
رسالت جشنواره فجر، شكوفايي جريان‌هاي شعري كشور است

دكتر محسن پرويز معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس شوراي سياستگذاري چهارمين جشنواره شعر فجر، مهم‌ترين رسالت این جشنواره را شكوفايي جريان‌هاي شعر كشور دانست و گفت: امسال با توجه به رقابتي شدن جشنواره بايد تلاش شود با ايجاد فضاي سالم، زمينه حضور شاعران جوان بيشتري در جشنواره فراهم آيد تا جشنواره بتواند گام بلندي به‌سوي هدف تعيين‌شده بردارد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي چهارمين جشنواره بين‌المللي شعر فجر، دكتر محسن پرويز همچنين برشفاف بودن ملاك و معيارهاي داوري تأكيد كرد و خواستار حضور اساتيد برجسته شعري كشور به نمايندگي از جامعه شعري در داوري‌هاي اين دوره از جشنواره شد.

 وي در اين جلسه گفت: بخشي از موفقيت يك جشنواره به دقت در داوري و دستورالعمل‌ها و معيارهاي آن بستگي دارد و داوران بايد بدون داشتن نگاه سليقه‌اي، شعر و سبك‌ها و قالب‌هاي ارايه شده را ارزيابي كنند كه اين خود ايجاد انگيزه بيشتر در شركت‌كنندگان را در سال‌هاي آينده به‌وجود مي‌‌آورد. 

معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: رسالت جشنواره شعر فجر، شكوفايي و بروز استعداهاي شعري كشور و آماده‌سازي فضاي مناسب براي پيشرفت شعر شاعران است.

پرويز همچنين با اعلام برخي از اقدامات صورت گرفته در معاونت فرهنگي در حوزه شعر، گفت: حمايت از چاپ و نشر آثار شاعران جوان، چاپ ديوان‌هاي شاعران معاصر، مهيا كردن سفرهاي استاني و خارجي براي شاعران، حمايت از جشنواره‌هاي شعر استاني، تصويب طرح برگزاري همايش شاعران ايران و جهان بصورت مستقل و.... از برنامه‌هاي صورت گرفته در معاونت امور فرهنگي است. 

وي در پايان از اعضاي شوراي سياستگذاري خواست تنها به برنامه‌ريزي براي جشنواره شعر فجر اكتفا نكنند و برنامه‌هاي متناسب و در خور جامعه شعري طراحي و ارائه كنند.

چهارمين جشنواره بين‌المللي شعر فجر بهمن ماه سال جاري در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط