دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۸
کنگره شعر عاشورايي در استان قزوين برگزار می‌شود

کنگره شعر عاشورايي در دهه سوم ماه صفر با هدف زمینه‌سازی برای شناسایی و جذب استعدادهای نهفته در عرصه ادبیات آیینی در سه بخش شعر، نثر ادبی و مقاله از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در این استان برگزار می‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل تبليغات اسلامي استان قزوين، حجت الاسلام علي‌اکبر حاجي عزيزخاني مديرکل تبليغات اسلامي استان قزوين درباره اهداف برگزاری این کنگره گفت: زمينه‌سازي براي شناسايي و جذب استعدادهاي نهفته در عرصه ادبيات آیيني، آگاهي، شناساندن آسيب‌ها، معضلات عزاداري و زمينه‌سازي جهت توليد، آماده‌سازي و تهيه منابع و کتاب‌هاي شعر برای استفاده جامعه مداحان از جمله اهداف برگزاري اين کنگره است.

وي ادامه داد: اين کنگره با موضوع پيام‌هاي عاشورا، عدالت‌طلبي، رويدادها و سير تاريخي قيام عاشورا، آثار و بركات قيام عاشورا و آسيب‌شناسي مراسم مذهبي در بخش‌هاي شعر، نثر ادبي و مقاله با هدف آگاهي شاعران،نويسندگان و فرهيختگان استان برگزار مي‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تاکید کرد: اشعاري كه در اين كنگره ارائه مي‌شوند در كتابي به چاپ رسيده و در اختيار مداحان سراسر كشور قرار خواهد گرفت.

وي يکي از دغدغه‌هاي اصلي جامعه امروز را جهت‌دهي فکري هنرمندان جوان به سوي مفاهيم ديني و مذهبي دانست و اظهار داشت: اين کنگره علاوه بر نقش مهم و تاثيرگذار در اشاعه فرهنگ عاشورا ميان هنرمندان بهترين بهانه براي پر کردن خلا توليد با نگاه مفهومي و ديني است. 

کنگره شعر عاشورایی استان قزوین توسط اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در دهه سوم ماه صفر در این استان برگزار می‌شود.

علاقه‌‌مندان براي شرکت در اين کنگره مي‌توانند ‌آثار خود را تا پنجم بهمن به دبيرخانه کنگره شعر عاشورايي واقع در قزوين، چهارراه عمران، اداره كل تبليغات اسلامي استان قزوين ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط