سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۰
نتایج جشنواره شعر فجر، عملکرد آن‌را نمایان می‌کند

احد ده‌بزرگی، شاعر، کدگذاری و مشخص نبودن نام شاعر ‌هنگام داوری را که در شیوه داوری امسال جشنواره عمل می‌شود، در حد یک تجربه می‌داند و تاکید دارد که معلوم نیست این شیوه قطعا نتیجه بهتری برای جشنواره به ارمغان آورد. او می‌گوید: نتایج نهایی اند که عملکرد جشنواره را مشخص می‌کنند؛ نه شیوه‌های اجرایی./

ده‌بزرگی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره شیوه اجرایی چهارمین جشنواره شعر فجر و تفکیک قالب‌های شعری برای انتخاب برگزیدگان، اظهار داشت: در داوری چهارمین دوره جشنواره شعر فجر قالب‌های شعر برای اعلام برگزیدگان تفکیک شده است. این امر سبب می‌شود هر یک از آثار را با توجه به شرایط و ویژگی‌های آن‌ها بررسی کنیم و در نتیجه افراد بیشتری را در داوری پوشش دهیم. به بیان دیگر داوری‌ها گسترده‌تر می‌شوند.

وی کدگذاری برای شاعران در داوری‌ها و مشخص نکردن نام داوران تا زمان اختتامیه جشنواره شعر فجر را یک تجربه دانست و توضیح داد: طی سه سال گذشته، تجربه‌هایی در برگزاری جشنواره شعر فجر به‌دست آمد. امسال نیز تجربه‌هایی را کسب خواهیم کرد؛ اما هنوز نمی‌توان گفت که قطعا با چنین کاری نتیجه بهتری را به‌دست می‌آوریم.

این شاعر در ادامه افزود: تا زمان اعلام نتایج از قضاوت درباره جشنواره شعر فجر، چگونگی و شیوه اجرایی آن باید پرهیز کرد. به طور حتم بازدهی هر جشنواره‌ای را نتایج آن جشنواره نشان می‌دهد.

وی از شعر به عنوان هنری که همیشه در میدان حاضر است یاد کرد و گفت: شعر در زمان دفاع مقدس و دوران حاضر نسبت به هنرهای دیگر، همواره پیشتاز بوده است. باید سرمایه‌گذاری‌ها از سوی مسوولان فرهنگی برای جشنواره شعر بیشتر باشد تا پشتوانه محکم‌تری داشته باشیم.

ده‌بزرگی افزود: شاعران علاوه بر برگزاری جشنواره‌های شعر نیاز گسترده‌ای به حمایت دارند و مسوولان فرهنگی باید توجه ویژه‌ای به این افراد داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط