سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۵
بازنگري در كتاب‌هاي درسي حوزه‌هاي علميه خواهران

كتاب‌هاي سطح دو(كارشناسي) و سطح سه(كارشناسي ارشد) حوزه‌هاي علميه خواهران با هدف ارتقاي سطح علمي طلاب و رفع نارسايي‌هاي احتمالي در متون درسي، از سوي استادان، طلاب و گروه‌هاي علمي اين مقاطع تحصيلي ارزيابي مي‌شوند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران، حجت‌الاسلام سيدمهدي حسيني، معاون آموزش اين مركز، هدف از انجام اين كار را ارتقاي سطح علمي طلاب و رفع نارسايي‌هاي احتمالي در متون درسي برشمرد و خاطرنشان كرد: به دليل آن كه ‌نظرات استادان، طلاب و گروه‌هاي علمي، نقش به‌سزايي در شناسايي نقاط قوت و ضعف متون و برنامه‌هاي درسي دارد، پرسش‌نامه‌هايي طراحي شده است تا از مشاركت اين اشخاص در برنامه‌هاي آينده استفاده شود.

وي افزود: سوالات اين ارزيابي در محورهايي شامل محتواي علمي، زمينه يادگيري، فرآيند يادگيري، تحكيم يادگيري و ارزيابي شكلي و ظاهري در پرسش‌نامه‌هاي جداگانه‌اي در اختيار استادان، طلاب و اعضاي گروه‌هاي علمي قرار مي‌گيرند تا بر اساس ديدگاه‌هايشان اين پرسش‌نامه‌ها را تكميل كنند.

معاون آموزش مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران اضافه كرد: سوالات ارزيابي كتاب‌ها به صورت كمّي در اختيار مخاطبان قرار گرفته‌اند و آنان مي‌توانند نظراتشان را بيان كنند.

وي با بيان اين كه ارزيابي كتاب درسي طلاب در چند مرحله انجام مي‌گيرد، افزود: در اين مرحله ارزيابي متون مربوط به 24 درس سطح سه اجرا مي‌شود.

حجت‌الاسلام حسيني اظهار اميدواري كرد كه با انجام اين ارزيابي، نظرات جامعه هدف متون درسي حوزه‌هاي علميه خواهران براي اصلاح و بهبود كيفيت و ظاهر كتاب‌هاي درسي مدنظر قرار گيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط