دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۱
زارعی: کتاب‌ها به طور خودکار به کتاب فصل ارسال شوند

مهدی زارعی، شاعر و برگزیده نخستین دوره جایزه «کتاب فصل» معتقد است این جایزه باید در اطلاع‌رسانی به مولفان فعال‌تر عمل کند و حتی آثار منتشر شده در یک فصل به‌طور خودکار در جایزه شرکت داده شوند تا امکان رقابت در چنین جایزه‌ای برای تمامی مولفان وجود داشته باشد.

زارعی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در تشریح ارزیابی‌اش از جایزه «کتاب فصل» گفت: مثبت‌ترین تاثیر برپایی چنین جایزه‌ای معرفی آثار برتر برای مخاطبان کتاب است. اگر این جایزه وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد برای مخاطبان کتاب بهترین منبع در زمینه آشنایی با آثار برتر به‌حساب می‌آید.

وی ادامه داد: به‌طور کلی اگر داوری این جایزه در ارتباط با تمامی کتاب‌های منتشر شده در هر فصل صورت گیرد و داوری کاملا عادلانه و بی‌طرفانه باشد می‌توان گفت برپایی جایزه «کتاب فصل» حرکتی مثبت است.

این شاعر به اطلاع‌رسانی جایزه «کتاب فصل» اشاره و تصریح کرد: به‌نظرم اطلاع‌رسانی جایزه مناسب نیست. من به‌طور اتفاقی با آگهی برگزاری آن‌ در چند روز پایانی از مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جایزه برخورد کردم. معتقدم در چنین جوایز یا جشنواره‌هایی وظیفه مولف نیست که کتابش را ارسال کند.

وی در پایان یادآور شد: بهتر است یک نسخه از هر کتاب منتشر شده در هر فصل به‌طور خودکار به دبیرخانه جایزه «کتاب فصل» ارسال شود تا هیچ مولفی فرصت شرکت در جایزه را از دست ندهد؛ چراکه برگزاری این جایزه در هر فصل، فرصت مناسبی برای ارزیابی آثار منتشر شده در آن مقطع زمانی است.

مجموعه شعر زارعی با عنوان «آخرین دقیقه‌های آخرالزمان» در نخستین دوره جایزه کتاب فصل در زمستان 1386 به عنوان برگزیده معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط