شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۶
اهداي كتاب جايگزين حق عضويت شود

مدير يك كتابخانه روستايي معتقد است: با حذف حق عضويت و گرايش بيش‌تر كودكان و جوانان به كتابخانه مي‌توان آنان را به اهداي كتاب‌هاي باارزش و شركت فعال در امور كتابخانه تشويق كرد.

كشواد ايزدي، مدير كتابخانه دهستان سپيدار در بخش مركزي بوير احمد، با استقبال از پيشنهاد خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) مبني بر حذف حق عضويت در كتابخانه‌هاي مناطق محروم و روستايي به خبرنگار اين رسانه گفت: اغلب كتابخانه هاي روستايي درجه سه و چهار هستند و از نظر امكانات و منابع در سطح پاييني قرار دارند.

ايزدي خاطرنشان كرد: اهالي روستاهاي دهستان سپيدار فقط از طريق كشاورزي امرار معاش مي‌كنند و بيش‌تر ماه هاي سال به دليل بارش برف قادر به كاشت و برداشت محصول نيستند.

وي ادامه داد: در نگاه اول شايد حق عضويت پنج‌هزار ريالي به چشم نيايد، ولي برخي از روستاييان اين منطقه از پرداخت اين وجه اندك نيز ناتوان هستند.

ايزدي يادآور شد: حذف حق عضويت، كودكان و نوجوانان را به حضور فعال در كتابخانه تشويق مي كند؛ به گونه‌اي كه مي توان آنان را به سهيم شدن در بخش كوچكي از تامين منابع واداشت.

وي در معرفي كتابخانه سپيدار گفت: اين كتابخانه از تير ماه 1383 به بهره‌برداري رسيده است. ساختمان كنوني كتابخانه نيز اجاره‌اي است.

مدير كتابخانه سپيدار با بيان اين مطلب كه چهار هزار و 55عنوان در پنج هزار و 134نسخه كتاب در مخزن كتابخانه وجود دارد، اظهار داشت: بخش اصلي كتاب هاي اين مركز از سوي نهاد كتابخانه هاي عمومي ارسال و درصدي نيز از سوي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، مديريت استان و اهداي مراجعان تامين مي شود.

وي ادامه داد: 265خانم و294آقا عضو فعال كتابخانه هستند كه از اين تعداد 23 نفردرجه كارداني و كارشناسي دارند. با توجه به اين‌كه سپيدار از قطب هاي آموزشي در شهرستان بوير احمد محسوب مي شود تامين منابع تخصصي و دانشگاهي دانشجويان و اقشار تحصيل كرده را به حضور در كتابخانه سپيدار افزايش مي دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط