یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۱
حذف حق عضويت، شان كتابخانه‌ها را پايين مي‌آورد

تا زماني كه جوانان براي استفاده از امكانات باارزش فرهنگي هزينه‌اي نپردازند براي آن حرمت و ارج قايل نخواهند شد.

محمود شفيعي، مدير امور كتابخانه‌هاي كهگيلويه و بويراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) درباره پيشنهاد اين رسانه براي حذف حق عضويت در كتابخانه‌هاي روستايي و مناطق محروم اظهار داشت: حق عضويت كتابخانه‌هاي روستايي استان فقط پنج هزار ريال است كه مبلغ بسيار ناچيزي محسوب مي‌شود. اين مبلغ در جاي خود براي تامين بخشي از نيازهاي كتابخانه‌ها بسيار لازم است. 

شفيعي يادآور شد: كتابخانه‌هاي روستايي، مبالغ دريافتي از اعضا را به حساب بانكي انجمن كتابخانه‌هاي شهرستان واريز مي‌كنند و انجمن‌ها اين مبلغ را براي تامين هزينه‌هاي كتابخانه‌ها مصرف مي‌كنند. 

وي تاكيد كرد: دريافت حق عضويت براي كتابخانه‌هاي روستايي نسبت به شهرها حياتي‌تر به نظر مي‌رسد؛ زيرا كتابخانه‌هاي شهرها از محل درآمد شهرداري‌ها مبالغي به عنوان درآمد دريافت مي‌كنند در حالي كه روستايي‌ها اين منبع درآمد را ندارند. 

مدير كتابخانه‌هاي كهگيلويه و بويراحمد افزود: از سوي ديگر جواني كه فقط به دليل رايگان بودن حق عضويت به كتابخانه مراجعه مي‌كند پس از مدت كوتاهي از كتابخانه فاصله مي‌گيرد. 

به گفته شفيعي، 12 كتابخانه روستايي فعال در سطح استان كهگيلويه و بويراحمد وجود دارد كه از اين تعداد چهار باب در بويراحمد، سه باب در گچساران و دو كتابخانه در كهگيلويه واقع شده است. 

شفيعي وعده داد: تا پايان سال جاري 10 واحد كتابخانه سيار در استان فعال مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط