چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۸
معرفي گردشگري ايران با تدوين كتاب‌هاي علمي و تخصصي

منوچهر جهانيان، رئيس مرکز گردشگري علمي ـ فرهنگي دانشجويان ايران از تهيه و تدوين مجموعه کتاب‌هاي علمي ـ تخصصي در معرفي گردشگري ايران خبر داد. «گردشگري حامي فقرا» و «ايران جهاني در يک مرز» نام دو كتاب تازه اين مركز است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،‌ در راستاي معرفي قابليت‌هاي گردشگري ايران، مجموعه کتاب‌هاي علمي ـ تخصصي با عنوان «گردشگري حامي فقرا» و «ايران جهاني در يک مرز» از سوي مرکز گردشگري علمي ـ فرهنگي دانشجويان ايران منتشر شد.

به گفته منوچهر جهانيان،‌ کتاب «ايران جهاني در يک مرز» با نگاهي اجمالي به‌صورت علمي و ژرف سرزمين ايران و توانمندي‌هاي برجسته گردشگري آن را از جمله معماري و آثار تاريخي، جاذبه‌هاي اجتماعي، ژئوتوريسم، عشاير، جشن‌ها و آيين‌هاي محلي و ... را به عموم علاقه‌مندان گردشگري معرفي مي‌کند.

رئيس مرکز گردشگري علمي ـ فرهنگي دانشجويان ايران يادآور شد: کتاب «گردشگري حامي فقرا» از سري مجموعه کتاب‌هاي تخصصي انواع گردشگري سعي كرده تا موضوعات و ابعاد اثرات گردشگري بر پديده فقر و جوامع محلي را مورد بررسي قرار دهد تا از اين طريق متوليان امر، فعاليت‌هاي گردشگري و درآمدهاي حاصل از آن را براي توسعه پايدار اين مناطق و ايجاد شرايط مناسب زندگي را براي آن‌ها فراهم كند.

عضو هيأت علمي جهاددانشگاهي در ادامه سخنانش تأکيد كرد: علاوه بر آن مي‌تواند به عنوان يکي از ابزارهاي موثر در بحث توسعه پايدار در مناطق مختلف مورد استفاده قرار گيرد و از اين راه ضمن ايجاد اشتغال و درآمدزايي به معرفي مناطق کم‌تر شناخته شده نيز بپردازد.

وي افزود: سرزمين ايران با دارا بودن مجموعه‌هايي از پديده‌هاي طبيعي و کهن‌ترين تمدن‌هاي جهان، سايت‌هاي باستان‌شناسي، آثار تاريخي، اماکن مذهبي و فرهنگي، طبيعت چهارفصل و شگفتي‌هاي اقليمي بي‌نظير مي‌تواند به عنوان مقصد گردشگري مورد توجه گردشگران قرار گيرد و در اين راستا مرکز گردشگري با انتشار مجموعه کتاب‌هاي علمي ـ تخصصي گردشگري به معرفي هرچه بيشتر اين قابليت‌ها در سطح جامعه و آشنايي علاقه‌مندان به جاذبه‌هاي گردشگري ايران مي‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها