چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۰
دشمنان در برابر منطق اسلام دچار استيصال شده‌اند

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با محكوم كردن اهانت به قرآن كريم در بيانيه خود از اين اقدام قبيح به عنوان آتش جهل معاندان حقیقت ياد كرد كه نشانه‌ استیصال آنها در برابر منطق اسلام است.\

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره‌ کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اين مركز با صدور بیانیه‌‌ای ضمن عرض تسلیت به محضر امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب و آيات عظام از مراکز، نهادها و شخصیت‌های دینی و بین‌المللی خواست با محکومیت توهین به قرآن کریم به پاسداشت ارزش‌های الهی و انسانی برخیزند. 

متن کامل بیانیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به شرح زیر است:
انا‌‌لله و انا‌اليه راجعون
جسارت به مقدسات اسلامی و اهانت به کتاب آسمانی آخرین فرستاده خداوند، حضرت رسول اکرم(ص) قلب همه یکتاپرستان به ویژه مسلمانان عالم را جریحه‌دار کرده است. دست ناپاک ابلیس که امروز به بهانه سال‌گرد حمله تروریستی یازده سپتامبر برای اهانت به قرآن مجید از آستین عده‌ای نابخرد به حرکت درآمده، نشانه‌ استیصال معاندان راه حقیقت در برابر منطق و استدلال آیات کریمه الهی است. این پلیدی، نمادی از درماندگی صهیونیسم بین‌الملل در برابر رشد فزاینده بیداری اسلامی و به بن بست رسیدن نقشه‌های شوم آنها علیه کشورهای اسلامی است. 

دین‌ستیزان صهیونیست و طراحان اصلی این نمایش سخیف، با حرکت سفیهانه خود به تمامی ارزش‌های انسانی نهفته در ادیان آسمانی اهانت کرده‌ و آتش جهل خویش را فروزان‌تر کرده‌اند. این بار نیز آنها در توطئه خود مسیر اشتباهی را در پیش گرفتند که سروش وحی در قرآن فرموده است: "و يجعل الرجس على الذين لايعقلون". 

طرحی که آنها برای گسترش پروژه اسلام‌هراسی از سال‌ها قبل تدارک دیده‌اند احتیاج به ساز و برگی دارد که از یازده سپتامبر آغاز شده و به کاریکاتورهای توهین‌آمیز درباره پیامبر گرامی اسلام و امروز اهانت به قرآن کریم رسیده است. اما به لطف الهی تیر آنها هر بار بلای جان خودشان شده و نفرت و انزجار جهانی از این‌گونه اقدامات دامن طراحان این گونه حرکات را گرفته است. "ومکرو و مکرالله و الله خيرالماکرين". 

قرآن، پیام جاودانه پروردگار، سرشار از نغمه‌های عدالت و رحمت است و اسلام، دین منادی صلح نه تنها با پیروان خود بلکه با تمامی یکتاپرستان به عطوفت نظر انداخته است. همین نگاه رحمانی اسلام است که مانعی بر سر راه دسیسه‌های استکبار جهانی به شمار آمده و آنها را به خشم واداشته و به اقدامات نابخردانه کشانده است. در قرآن مجید آمده است: "قُولُواْ آمَنَّا بِاللّهِ وَ مَآ أُنزِلَ إِلَيْنَا وَ مَا أُنزِلَ إِلَي إِبْرَاهِيمَ وَ إِسْمَاعِيلَ وَ إِسْحَقَ وَ يَعْقُوبَ و َالأسْبَاطِ وَ مَا أُوتِيَ مُوسَي وَ عِيسَي وَ مَا أُوتِيَ النَّبِيُّونَ مِن رَّبِّهِمْ لاَ نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّنْهُمْ وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ". 

شعله مکارانه‌ای که آنها برافروخته‌اند با تدبیر جهان اسلام علاوه بر آن که به طوفانی از اعتراض علیه حرکت‌های جاهلی تبدیل خواهد شد، نسیمی از وحدت برای شجره طوبای امت اسلامی است و دریای همدلی آنها را در برابر دسیسه‌های استکبار جهانی نشان می‌دهد. 

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن محكوميت اين اقدام وقيحانه با اعلام تسليت به محضر حضرت ولي‌عصر (عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف)، رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) و آيات عظام از مسلمانان و آزادگان جهان می‌خواهد در برابر این جسارت عظیم، واکنشی هوشمندانه و مدبرانه نشان دهند. 

همچنین این سازمان از مراکز، نهادها و شخصیت‌های دینی و بین‌المللی انتظار دارد با محکومیت این اقدام به پاسداشت ارزش‌های الهی و انسانی برخیزند و حمایت خود را از جهانی عاری از کینه و توهین و جنگ‌افروزی اعلام نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط