یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۹
بزرگداشت طاهره صفارزاده در انجمن قلم ایران

مراسم بزرگداشت طاهره صفارزاده، شاعر، پژوهش‌گر و مترجم قرآن دوشنبه(3 آبان) از سوی انجمن قلم ایران با حضور خانواده، اهالی فرهنگ و علاقه‌مندان این حوزه برگزار می‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن قلم ایران، بزرگداشت یاد و خاطره شاعر، پژوهشگر و مترجم قرآن، طاهره صفارزاده، عضو انجمن قلم ایران، در برنامه‌ای با عنوان «شاعر بیداری» توسط انجمن قلم ایران و با همكاری خانه كتاب برگزار می‌شود.

صفارزاده در 27 آبان 1315 در سیرجان استان کرمان متولد شد و پس از کسب مدرک کارشناسی در رشته زبان و ادبیات انگلیسی، برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت. در سال ۱۳۷۱ از سوی وزارت فرهنگ و آموزش عالی، به عنوان استاد نمونه شناخته شد و در سال 1380 پس از انتشار ترجمه قرآن به انگلیسی و فارسی عنوان «خادم‌القرآن» را کسب کرد.

او در سال 2005 از سوی انجمن نویسندگان آفریقایی و آسیایی در مصر، به‌ عنوان برترین زن مسلمان برگزیده شد.

وی در چهارم آبان سال 1387 درگذشت. «رهگذر مهتاب»، «چتر سرخ»، «طنین در دلتا»، «سد و بازوان»، «سفر پنجم»، «حرکت و دیروز»، «بیعت با بیداری»، «مردان منحنی» و «دیدار با صبح» از جمله آثار منتشر شده او هستند. 

مراسم بزرگداشت طاهره صفارزاده با عنوان «شاعر بیداری» دوشنبه(3 آبان) از ساعت 16 در سالن اجتماعات انجمن قلم ایران واقع در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی، بالاتر از میدان سیدجمال الدین اسدآبادی، نبش خیابان 44، شماره 360 برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط