شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۵
معرفي واقعه غدير در گفت‌وگويي ذهني با علامه اميني

نويسنده و پژوهشگر حوزه دين، كتاب «با غدير و الغدير» را كه در جريان يك مصاحبه ذهني با علامه اميني، صاحب كتاب «الغدير» به ارايه گزارشي از واقعه غدير مي‌پردازد و اسناد اين جريان تاريخي را مرور مي‌كند، به دست ناشر سپرد.\

حجت‌الاسلام غلامرضا حيدري‌ابهري، پژوهشگر و مولف آثار ديني و اسلامي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اين كه اين اثر در قالب گفت‌وگويي ذهني مستنداتي را از زبان علامه اميني بيان مي‌‌كند، اظهار كرد: در جريان نوشتن اين كتاب، هدفم ارايه معرفي جامع و كامل از اين حادثه تاريخي براي نوجونان بود. از اين رو اين كتاب را در 64 صفحه به رشته تحرير درآوردم.

وي مطالب و مستندات اين كتاب را در پنج بخش كه هريك به معرفي «علامه اميني»، «نگاهي به واقعه غدير»، «سند حديث غدير»، «معناي حديث غدير» و «گزارشي از كتاب الغدير» مي‌پردازند، توصيف كرد و گفت: اتقان علمي و تبيين تمامي مطالب بر اساس سند و مدرك، از ويژگي‌هاي بارز اين نوشتارند.

نويسنده كتاب «پرسمان قرآنی کودک» با اشاره به اين كه انتخاب قالب گفت‌وگو و مصاحبه درك مطالب را براي مخاطبان اثر تسهيل مي‌كند، عنوان كرد: اين كتاب مي‌كوشد بر اساس مسايل روز، برخي از مباحث ولايي و بحث‌هايي نظير لزوم اتحاد شيعه و سني را بيان كند.

حجت‌الاسلام حيدري‌ابهري با بيان اين كه كتاب «با غدير و الغدير» مجموعه مسايل غدير را دربر دارد و هيچ تكلفي در متن آن ديده نمي‌شود، گفت: نشر اين كتاب را به دست انتشارات بهار دل‌ها كه در شهر قم قرار دارد، سپرده‌ام و پيش‌بيني مي‌كنم، اين كتاب تا اوايل سال جاري منتشر و روانه بازار كتاب شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط