یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۶
شعر فجر، به شاعران جوان بيش‌تر توجه كند

ناصر کشاورز، شاعر حوزه‌ي كودك و نوجوان درباره‌ي جشنواره‌ي شعر فجر گفت: با توجه به اين كه شاعران جوان نیازمند تشویق هستند، و همین‌که احساس کنند جشنواره‌اي وجود دارد که کار آن‌ها را بررسی می‌کند، می‌تواند بر کارشان موثر باشد.

ايبنا نوجوان ناصر کشاورز، با اشاره به تاثیرگذاری جشنواره‌ي شعر فجر در تثبیت جایگاه ادبیات کودک و نوجوان در کشور گفت: به همین دلیل معتقدم باید زمینه‌ي تعامل بیش‌تر پیش‌کسوتان با این جشنواره را فراهم کرد تا شاهد اثرگذاری بیش‌تر آن باشیم.

او همچنین يادآور شد: شاعران جوان نیازمند تشویق هستند و همین‌که احساس کنند جشنواره‌اي وجود دارد که کار آن‌ها را بررسی می‌کند و به فعالیت‌هایشان توجه دارد، می‌تواند بر کارشان موثر باشد. 

كشاورز تاكيد كرد: یکی از کارهای مثبت این جشنواره که در دوره‌های گذشته دنبال می‌شد و متاسفانه چند وقتی است که متوقف شده، تعامل مسوولان جشنواره با ناشران شعر کودک و نوجوان است.
 
شاعر «پري‌هاي پرپري» افزود: در دوره‌های گذشته دبیرخانه‌ي جشنواره به‌طور مستقیم اقدام به تهیه‌ي آثار شاعران می‌کرد و همان‌ها را هم مورد ارزیابی قرار می‌داد؛ اما در دوره‌هاي اخير،  شاعران ملزم به ارسال اثر شده‌اند که به گمان من این شيوه‌ي برگزاری خالی از اشکال نیست. 

او در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه این جشنواره مجموعه آثار ادبی یک ساله در کشور را بدون اعلام فراخوان و جلب علاقه‌مندان بررسی کند، نتایج بهتري خواهد داشت و می‌شود آن را کارنامه‌ي یک ساله‌ي شعر کشور تلقی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها