سه‌شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰
بررسی سینما، این بار از دریچه ارتباطات و مردم‌شناسی

ابراهیم فیاض، مدرس دانشگاه تهران، در کتاب «مردم شناسی سینما» رابطه فرهنگ، مردم‌شناسی و ارتباطات را با سینما بررسی کرده است.

این نویسنده در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: نگارش این کتاب پایان یافته و مدت زیادی است که آن را به برای انتشار به بنیاد سینمایی فارابی سپرده‌ام که متاسفانه تاکنون منتشر نشده است.

وی درباره اهمیت چنین پژوهشی گفت: این اثر می‌تواند کمک شایانی به سینمای کشور بکند، چرا که با ارایه زاویه دید جدید به سینماگران، زمینه را برای تعالی آثار آنان فراهم خواهد کرد.

مدرس دانشگاه تهران کتابش را نخستین تحقیق درباره رابطه فرهنگ، ارتباطات و سینما به شمار آورد و گفت: در این اثر، سینما به عنوان یک رسانه در چارچوبی تئوریک بررسی شده است.

وی مردم‌شناسی، ارتباطات و مباحث رسانه را سه زاویه اصلی در بررسی این کتاب معرفی کرد.

فیاض یادآور شد که مسایل سینما تنها از منظر مسایل سینمایی و در برخی موارد اجتماعی مورد واکاوی قرار می‌گیرند و این مسایل تاکنون در ایران موضوع بررسی‌های تئوریک ارتباطات و مردم‌شناسی قرار نگرفته‌اند. 

تاکنون آثاری نظیر «مهندسی فرهنگ عمومی» از فیاض منتشر شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط