شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
ادبیات مهاجرت ایران در «عصر روشن» بررسی می‌شود

بیست ‌وهشتمین نشست «عصر روشن»، دوشنبه (20 شهریور) به بررسی «ادبیات مهاجرت ایران» اختصاص دارد. در این نشست گروهی از شاعران و عباس صفاری به شعرخوانی و سخنرانی می‌پردازند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «عصر روشن»، در این نشست عباس صفاری، محمدهاشم اکبریانی و علیرضا بهرامی در میزگردی به بررسی «ادبیات مهاجرت ایران» می‌پردازند. 

عباس صفاری، شاعر ایرانی مقیم آمریکا نیز در این نشست به خواندن تعدادی از شعرهایش برای حاضران نیز خواهد پرداخت. 

صفاری متولد 1330 در یزد، شاعر و مترجم است. «در ملتقای دست و سیب» (مجموعه اشعار از 1988 تا 1992)، «تاریک روشنای حضور» ( 1996)، «دوربین قدیمی و اشعار دیگر» (1381)، «کبریت خیس» (مجموعه اشعار از 1381 تا 1383)، «کلاغ‌نامه: از اسطوره تا واقعیت» (1385)، «ماه و تنهایی عاشقان» (ترجمه اشعار ایزومی کی بو، انونوکوماچی)، «عاشقانه‌های مصر باستان» (ترجمه)، «کوچه فانوس‌ها» (سرچشمه‌های شعر غنایی چین/ ترجمه) و «خنده در برف» (1388) عنوان آثار منتشر شده این شاعر هستند.

مجموعه شعر «دوربین قدیمی» صفاری در سال 1382 از برندگان سومین دوره جایزه شعر کارنامه بود.

همچنین در این نشست شاعران دیگری چون شهاب مقربین، رضا چایچی و فرزانه شهفر شعرخوانی خواهند داشت. 

این نشست «عصر روشن» که استثنائا در روزی غیر از پنجشنبه برگزار می‌شود، از ساعت 17 و 30 دقیقه دوشنبه (20 شهریور) در کتابسرای روشن واقع در تهران، خیابان سمیه، نرسیده به تقاطع مفتح، برپا می‌شود. 

نشست قبلی «عصر روشن» به نکوداشت 72سالگی و نیم قرن فعالیت ادبی محمود دولت‌آبادی اختصاص داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط