پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
کتاب الغارات به مدیران‌ کل استان ایلام اهدا شد

ایلام- در جلسه اخلاق مدیران، کتاب الغارات به مدیران‌ کل استان ایلام اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، در جلسه اخلاق مدیران، از طرف اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، کتاب الغارات به مدیران‌کل استان اهدا شد.

الغارات کتابی به زبان عربی، اثر ابواسحاق ابراهیم بن محمدبن سعیدبن هلال ثقفی کوفی است و از کهن‌ترین متون تاریخی شیعه به‌حساب می‌آید.

این کتاب حاوی مطالبی گزیده از زندگانی امیرالمؤمنین علی (ع)، حیات عملی، خطبه‌ها، نامه‌ها و سفارش‌های حضرت و نیز جنگ‌ها و کشمکش‌ها در زمان خلافت امام علی (ع) و پس از آن است.

مؤلف در این اثر از راویان شیعه و سنی بهره برده به همین دلیل منبعی غنی را پدید آورده و همواره مورد توجه و استفاده عالمان شیعی بوده است.

علامه مجلسی و ابن ابی‌الحدید نقش به‌سزایی در زنده نگه‌داشتن این کتاب داشته‌اند. این کتاب بارها به زبان فارسی ترجمه شده است.

شهید حاج قاسم سلیمانی درباره کتاب «الغارات» نوشته: «کتاب الغارات را که قدیمی‌ترین کتاب شیعه است بخوانید! حتماً بخوانید! مقتل کامل است. اگر آن را بخوانید، امروز برای این حکومتی که در استمرار حکومت علی‌بن ابی‌طالب است، آگاهانه‌تر و بدون تعصبات فردی و حزبی نگاه می‌کنیم، نظر می‌دهیم و دفاع می‌کنیم.»

جلسه اخلاق اداری ویژه مدیران ادارات از جمله مصوبات شورای فرهنگ عمومی است که به صورت هفتگی با سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام و با حضور استاندار، مسئولان و مدیران‌کل دستگاه‌هایی اجرایی برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها