پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۴
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ناشران را از ورشکستگی نجات می‌دهد

فیض شریفی با اشاره به این‌که در مدت شیوع بیماری کرونا برخی مولفان، ناشران و کتابفروشی‌ها متضرر شدند، بیان کرد: برپایی چنین نمایشگاهی می‌تواند بسیاری از ناشران را از ورشکستگی نجات دهد. باعث خوشحالی است پس از مدتی جمعی فرهنگی و ادبی دور هم جمع شوند و اتفاقی بزرگ رخ دهد.

فیض شریفی (شاعر و نویسنده) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ضمن اشاره به این‌که برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پس از دو سال وقفه اتفاق میمونی است، عنوان کرد: در مدت شیوع بیماری کرونا برخی مولفان، ناشران و کتابفروشی‌ها متضرر شدند؛ برپایی چنین نمایشگاهی می‌تواند بسیاری از ناشران را از ورشکستگی نجات دهد. باعث خوشحالی است پس از مدتی جمعی فرهنگی و ادبی دور هم جمع شوند و اتفاقی بزرگ رخ دهد.
 
او با اشاره به تاثیر گزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ترویج مطالعه اظهار کرد: در این نمایشگاه یک کار جمعی صورت می‌گیرد و بیشتر مسئله دیدارها مطرح است، دیدار مخاطبان و نویسندگان، مخاطبان ناشران و اهالی فرهنگ و ادب با یکدیگر.
 
وی همچنین مطرح کرد: کتاب باید از نزدیک دیده و خوانده و رونمایی شود تا مردم ببینند و بخوانند و به دیگران نیز پیشنهاد دهند. بسیاری از ناشران برخی از آثار خود را در نمایشگاه عرضه می‌کنند و وقتی کتاب به فروش برسد مولفان نیز به حرکت درمی‌آیند.
 
این شاعر ضمن بیان این‌که در نمایشگاه کتاب سی‌وسوم حضور پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: از مجموعه شعر زمان ما کتابی هم درباره دو نویسنده و شاعر برجسته کشورمان در دست انتشار است که امیدوارم زودتر چاپ شود و در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شود.
 
فیض شریفی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه برخی از آثار من که قبلا منتشر شده بود در این نمایشگاه حضور دارد، گفت: کتاب «و شعر چیست؟ نقد و نظر نوین شعر»، دو کتاب از مجموعه «شاعران معاصر ایران» و همچنین یک کتاب از مجموعه «شعر زمان ما» که به تازگی نوشته و منتشر شده‌اند به همراه چند کتاب دیگر از جمله آثاری است که در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها