جمعه ۲ آذر ۱۳۸۶ - ۰۹:۱۰
كتاب‌هايي كه زير پرده عريض سينما ورق مي‌خورند

تعدادي از سينماهاي كشور كه طي دوسال اخير با حمايت، نظارت و مشاركت موسسه سينماشهر وابسته به معاونت سينمايي، مورد بهسازي و بازسازي اساسي قرار گرفته اند، علاوه بر برخورداري از تجهيزات،امكانات و استانداردهاي روز به كتابخانه اي شكيل و زيبا نيز مجهز شده اند، اقدامي كه با هدف گسترش كتابخواني دركشور از دوسال گذشته بطور جدي آغاز شده است و در صورت توافق و درخواست مالكان سينماها تداوم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري كتاب (ايبنا) موسسه سينماشهر نهاد زير مجموعه معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه در جهت فراهم آوردن محيطي امن و شاد براي خانواده ها و همچنين بهبود وضعيت اقتصادي سينماي ايران، بهسازي و بازسازي اساسي سينماهاي كشور را برعهده دارد. 

مجيد مسچي مدير عامل موسسه سينما شهر درباره احداث كتابخانه در سالن هاي نمايش به خبرنگار ايبنا گفت:"معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با رويكرد سينماي ملي و تحقق و تبلور فرهنگ ايراني اسلامي از دو سال قبل اقداماتي را براي تجهيز فني سينماها و فراهم آوردن مكاني مناسب براي خانواده ها با استفاده از امكانات رفاهي جديد انجام داده است."

وي ادامه داد:"در اين راستا به همت اين موسسه و تقاضاي سينماداران برخي از سالن هاي سينما به كتابخانه نيز مجهز شدند.اين امر با هدف پيوند سينما و ادبيات و ايجاد فرهنگ كتابخواني انجام شده و با ياري خداوند و اهتمام و همراهي مهندس جعفري جلوه معاون محترم سينمايي وزارت ارشاد ادامه پيدا خواهد كرد."
  
از دو سال گذشته سينماهاي بسياري در كشور با حمايت و نظارت اين موسسه بازسازي اساسي شده و تعدادي از آنها به كتابخانه اي مدرن نيز مجهز شده اند. اقدامي كه استقبال سينماداران و مخاطبان را به همراه داشته است.

سينماهاي كشور در حالي به كتابخانه تجهيز شده اند كه طي هفته هاي گذشته دست اندركاران سينما، هنرمندان و مديران فرهنگي به پيوند سينما و ادبيات در توليد آثار تصويري اشاره داشته و بر آن تاكيد كرده اند.

از سوي ديگر گسترش فرهنگ كتابخواني در كشور به عنوان عزمي ملي از دغدغه هاي جدي مديران فرهنگي،نمايندگان مجلس،نويسندگان،ناشران و... به شمار مي آيد،به طوري كه تعدادي از اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي به همراه هنرمندان و سينماگران طي گفت و گو  با خبرگزاري كتاب، افزايش كتابخانه هاي عمومي در سطح كشور و همچنين كاهش قيمت كتاب را از جمله راهكارهاي موجود براي گسترش فرهنگ مطالعه در كشور برشمردند.

نكته مهم اين است كه موسسه سينماشهر پس از تحقيق و كار كارشناسي در خصوص موقعيت جغرافيايي سينماها، علاوه بر تهران سالن هاي نمايش را در تمام شهرهاي كشور بازسازي اساسي مي كند و در اين بين ساخت كتابخانه در اين سالن ها باعث خواهد شد تا علاقه مندان به حوزه نشر و كتاب در كنار تماشاي فيلم مورد نظر با تازه هاي نشر نيز آشنا شوند. 

تعدادي از سينماها كه با حمايت موسسه سينماشهر بازسازي اساسي شده و پس از توافق با مالكان سينماها به كتابخانه اي شكيل و زيبا نيز مجهز شده اند. سينماهايي چون،"آزادي" شهرستان بابل ، "هلال احمر" بندر انزلي،"فرهنگ" خميني شهر،"قدس" بيرجند و سينما "شهرآفتاب" قم.

سينما "آزادي" شهرستان بابل  پس از گذشت 24 سال مورد بهسازي و بازسازي اساسي قرار گرفته است و به مناسبت فرارسيدن عيد سعيد فطر با مجهزترين امکانات رفاهي و نمايش فيلم ،كتابخانه و ظرفيت 550 صندلي به‌ بهره‌برداري رسيد. محمد متوسلاني بازيگر و كارگردان سينماي ايران مالك اين سينما ست.

سينما "قدس" شهرستان بيرجند نيز از جمله سينماهاي در حال بازسازي است كه با در اختيار داشتن كتابخانه اي زيبا و مدرن به بهره برداري خواهد رسيد. شهرستان بيرجند در مركز استان خراسان جنوبي ايران واقع شده است.

با حمايت، نظارت و مشاركت مؤسسه سينما شهر وابسته به معاونت سينمايي، سينما "فرهنگ" كه تنها سينماي شهرستان خميني شهر است به كتابخانه مجهز خواهد شد.

سينما "شهرآفتاب" استان قم نيز كه پيش از اين به مخروبه‌اي بدل شده بود پس از 7 سال بازسازي شده و با ظرفيت 270 صندلي و يك كتابخانه به بهره‌برداري رسيده است.

سينما "هلال احمر" بندر انزلي هم سينماي ديگري است كه مورد بازسازي و بهسازي قرار گرفته و با بهترين امكانات رفاهي و يك كتابخانه به بهره برداري رسيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها