یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷
ابوعلي: كوچه به كوچه خرمشهر، يك كتاب شاخص است

زهرا ابوعلي كه 5 عنوان از مجموعه "فاتحان خرمشهر" را تدوين كرده، معتقد است: گستردگي حضور نيروهاي مردمي و رزمندگان ارتش از آغاز جنگ تا آزادسازي خرمشهر، به حدي چشمگير است كه هر محقق مي‌تواند، از كوچه به كوچه اين شهر، يك كتاب شاخص خلق كند./

زهرا ابوعلي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به مقايسه گونه‌هاي نگارشي استفاده شده در روايت سقوط تا آزادسازي خرمشهر پرداخت و گفت: كتاب "دا" روايت حمله عراق به خرمشهر از نگاه يك زن است و مجموعه كتاب‌هاي "فاتحان خرمشهر" نيز شرح عمليات بيت‌المقدس (آزادسازي خرمشهر) را از زبان فرماندهان به تصوير كشيده‌اند.

وي در ادامه با اشاره به وجود نگاه‌هاي متفاوت در تدوين كتاب درباره خرمشهر و جنگ تصريح كرد: گستردگي حضور نيروهاي مردمي و رزمندگان ارتش از آغاز جنگ تا آزادسازي خرمشهر، به حدي چشمگير است كه هر محقق مي‌تواند از كوچه به كوچه اين شهر يك كتاب شاخص خلق كند.

اين بانوي نویسنده دفاع‌مقدس از حضور دانشجويان دانشگاه افسري ارتش در مقاومت 34 روزه خرمشهر ياد و خاطرنشان كرد: تاكنون خاطرات اين دانشجويان از اين واقعه گردآوري نشده اند. اگر خاطرات فرماندهان، نيروهاي مردمي و رزمندگان ارتشي و پاسدار از اشغال تا آزادسازي خرمشهر را در كنار هم قرار دهيم، تصويری کامل از وقايع خرمشهر در جنگ، به مخاطب عرضه خواهد شد.

ابوعلي در پايان با تاكيد بر لزوم ثبت و گردآوري مستندات مرتبط با چگونگي آزادسازي خرمشهر، يادآوري كرد: تدوين اين‌گونه آثار، وظيفه محققان است و داستان‌نويسان مي‌توانند با تكيه بر اين آثار به نگارش روايت داستاني خرمشهر در جنگ بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها