دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۱
اسرافيلي: "خرمشهر" جايگاه عاطفي دارد

حسين اسرافيلي، شاعر پيشكسوت دفاع‌مقدس، خرمشهر را داراي جايگاه ويژه عاطفي در عرصه ادبيات جنگ دانست و گفت: احساس خوشحالي از آزادي خرمشهر و حس يكپارچگي وطن، از جمله مولفه‌هاي موثر بر روح لطيف شاعر براي سرايش شعر درباره خرمشهرند./

حسين اسرافيلي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به تشريح دلايل گرايش شاعران به سرايش شعر درباره خرمشهر پرداخت و گفت: خرمشهر، نخستين شهري بود كه در آغاز جنگ‌تحميلي عراق عليه ايران، مورد حمله ارتش متجاوز صدام قرار گرفت و از آن‌جايي كه مردم از اين شهر آباد و زيبا خاطرات خوبي داشتند، به عنوان نخستين مصيبت جنگ محسوب مي‌شد.

وي افزود: همان‌طور كه اشغال خرمشهر، حزن و اندوه زيادي را به مردم كشور و به ويژه جامعه اهل قلم وارد كرد، آزادسازي خرمشهر نيز موجي از شور و شكوه را به ارمغان آورد.

خالق منظومه "عبور از صاعقه" با اشاره به جايگاه ويژه عاطفي خرمشهر در حوزه ادبيات جنگ، تصريح كرد: احساس خوشحالي از آزادي خرمشهر از زير چكمه‌هاي متجاوزان و حس يكپارچگي وطن، از جمله مولفه‌هاي موثر بر روح لطيف شاعر براي سرايش شعر درباره خرمشهرند. 

اسرافيلي خاطرنشان كرد: جداي از احساس علاقه مردم ايران به زادگاهشان، كشور ايران به عنوان وطن بزرگ، مورد احترام و توجه قرار دارد؛ بنابراين هر شاعري از اين شرايط، بهترين بهره را براي خلق اثر خواهد بُرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط