یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۶
اوجی مجموعه آثارش را برای چاپ آماده می‌کند

منصور اوجی دو مجموعه شعر جدید از سروده‌هایش را گردآوری می‌کند. وی همچنین آماده‌سازی مجموعه آثارش را در دو جلد که دربرگیرنده بیش از هزار قطعه شعر است، در دست دارد./

اوجی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: گردآوری مجموعه آثارم را که حجمی بیش از هزار صفحه دارد در دست انجام دارم. این مجموعه، بیش از هزار قطعه شعر را از ۲۰ کتاب شعر من شامل می‌شود. احتمال دارد آن‌را برای چاپ به انتشارات نگاه بسپارم.

وی در ادامه توضیح داد: همچنین یک دفتر از شعرهای عاطفی و تغزلی‌ام با عنوان «جهان تسلی» را در دست گردآوری دارم. از سوی دیگر سروده‌هایی با جنبه فلسفی و روان‌شناسی را برای چاپ در مجموعه‌ای با عنوان «حیرانی‌ها» آماده می‌کنم. این شعرها به حیرت انسان و زندگی او می‌پردازند.

این شاعر از انتشار سه عنوان کتاب جدیدش خبر داد و تشریح کرد: در اواخر سال گذشته و آغاز امسال چهار کتاب شعر از من منتشر شدند. یکی از این آثار که «در وقت حضور مرگ» نام داشت، دربرگیرنده 101 قطعه شعر درباره مرگ بود و توسط نشر ابتکارنو به چاپ رسید.

وی ادامه داد: «از وطن» عنوان دیگر دفتر شعر جدید من است که از سوی انتشارات نگاه روانه بازار کتاب شد و ‏‫161 قطعه شعر درباره شیراز و طبیعت آن‌را شامل می‌شود.

اوجی به سومین مجموعه شعر تازه منتشر شده‌اش اشاره و تصریح کرد: از سوی دیگر «گزینه اشعار» من توسط نشر مروارید‏‫ به چاپ رسیده است و 80 قطعه شعر از میان 19 مجموعه شعر را در بر می‌گیرد. این کتاب مقدمه‌ای به قلم کامیار عابدی دارد و در انتهای آن نیز ۱۵ خوانش شعری از سروده‌های من توسط صاحب‌نظران و شاعران ارائه شده اند.

وی درباره چهارمین دفتر شعر جدیدش اظهار داشت: این مجموعه «کلمات» نام دارد و توسط انتشارات فصل پنجم به چاپ رسید. مضمون و موضع تمام شعرهای این دفتر «شعر» است و در سه بخش با عنوان‌های «شعر»، «شاعر» و «جهان شاعرانه» گردآوری شده است.

این شاعر در پایان افزود: در نمایشگاه کتاب امسال مخاطبان از این مجموعه استقبال خوبی کردند.

‬منصور اوجی متولد نهم آذر ۱۳۱۶ در شیراز است. وی مدرک کارشناسی‌ خود را در رشته فلسفه از دانشگاه تهران و کارشناسی‌ارشد را در رشته علوم تربیتی از دانشسرای عالی تهران دریافت کرده است. همچنین کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی را در دانشگاه شیراز گذرانده و طی ۵۰ سال این رشته‌ها را در مرکز تربیت معلم و دانشگاه تدریس کرده است.

«باغ شب»(۱۳۴۴)، «خواب درخت و تنهایی زمین»(۱۳۴۴)، «شهر خسته»(۱۳۴۶)، «برگزیده اشعار»(۱۳۴۹)، «این سوسن است که می‌خواند(۱۳۴۹)، «مرغ سحر»(۱۳۵۶)، «صدای همیشه»(۱۳۵۷)، «شعرهایی به کوتاهی عمر»(۱۳۵۸)، «حالی است مرا»(۱۳۶۸)، «کوتاه مثل آه»(۱۳۶۸) و «خوشا تولد و پرواز» برخی از آثار این شاعرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط