شنبه ۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۱
5 مجموعه شعر اوجی رونمایی می‌شود

پنج مجموعه شعر جدید منصور اوجی به مناسبت ۷۴ سالگی این شاعر و ۵۰ سال فعالیت در عرصه شعر پنج‌شنبه(۱۱ آذر) در مرکز اسناد و کتابخانه ملی شیراز رونمایی می‌شود. این شاعر همچنین سه دفتر شعر جدید و مجموعه آثارش را برای چاپ آماده می‌کند.\

اوجی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این مجموعه‌ شعرها گفت: یکی از این کتاب‌ها «گزینه اشعار» منتشرشده توسط نشر مروارید‏‫ است که ۸۰ قطعه شعر من را شامل می‌شود و در انتهای این کتاب نیز ۱۵ خوانش شعری ارائه شده است.

وی در ادامه توضیح داد: صاحب‌نظران عرصه شعر، طی ۵۰ سال فعالیت من در این حوزه، چند بن‌مایه اصلی را برای شعرهایم در نظر گرفته و معرفی کرده‌اند. شعر، شیراز، عشق و مرگ این بن‌مایه‌ها هستند. من نیز سروده‌هایم پیرامون هریک از این بن‌مایه‌ها را در دفتری مستقل به چاپ رسانده‌ام.

این شاعر درباره هریک از این مجموعه‌ها اظهار داشت: «ش‍ع‍ر، چ‍ی‍زی‍س‍ت‌ ش‍ب‍ی‍ه‌ گ‍رگ‌» دربرگیرنده ۱۴۰ قطعه شعر درباره شعر و شاعران ایران و جهان است که توسط انتشارات نوید شیراز به چاپ رسید.‌ همچنین مجموعه شعر «دروقت حضور مرگ» ۱۰۱ قطعه شعر درباره مرگ را شامل می‌شود و توسط نشر ابتکارنو در سال ۱۳۸۸ منتشر شد.

وی به دفتر شعر «از وطن» اشاره و تصریح کرد: این دفتر نیز ‏‫۱۶۱ قطعه شعر در ستایش شیراز را شامل می‌شود و به تازگی از سوی انتشارات نگاه به چاپ رسیده است. از سوی دیگر مجموعه شعر «شعرهای مصری» ۱۲۰ قطعه شعر من درباره عشق را دربرمی‌گیرد که سال گذشته توسط انتشارات نوید شیراز‏‫ منتشر شد.

اوجی افزود: این چهار مجموعه شعر به همراه گزینه اشعارم طی مراسمی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی شیراز با حضور شاعران و علاقه‌مندان این حوزه رونمایی می‌شود. همچنین در این مراسم محمدرضا خالصی، عزیز شبانی و منصور پایمرد به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر سه مجموعه شعر منتشر نشده و مجموعه آثارم را برای چاپ آماده می‌کنم. تمامی اشعارم بیش از ۱۰۰۰ قطعه شعر در ۱۰۰۰ صفحه را شامل می‌شود و به احتمال زیاد توسط نشر نگاه به چاپ می‌رسد.

‬‬منصور اوجی متولد نهم آذر ۱۳۱۶ در شیراز است. وی مدرک کارشناسی‌اش را در رشته فلسفه از دانشگاه تهران و کارشناسی‌ارشدش را در رشته علوم تربیتی از دانشسرای عالی تهران دریافت کرده است. همچنین کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی را در دانشگاه شیراز گذرانده و طی ۵۰ سال این رشته‌ها را در مرکز تربیت معلم و دانشگاه تدریس کرده است.

«باغ شب»(۱۳۴۴)، «خواب درخت و تنهایی زمین»(۱۳۴۴)، «شهر خسته»(۱۳۴۶)، «برگزیده اشعار»(۱۳۴۹)، «این سوسن است که می‌خواند(۱۳۴۹)، «مرغ سحر»(۱۳۵۶)، «صدای همیشه»(۱۳۵۷)، «شعرهایی به کوتاهی عمر»(۱۳۵۸)، «حالی است مرا»(۱۳۶۸)، «کوتاه مثل آه»(۱۳۶۸) و «خوشا تولد و پرواز» برخی از آثار این شاعر هستند.

مراسم رونمایی پنج مجموعه شعر منصور اوجی پنج‌شنبه(۱۱ آذر) از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در مرکز اسناد و کتابخانه ملی شیراز با حضور شاعران و علاقه‌مندان این حوزه رونمایی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط