چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۳
درگذشت امين پور مايه تاسف همه دوستداران علم و ادب و آزادگی شد

رييس مجلس شوراي اسلامي در آغاز جلسه علنی امروز مجلس، درگذشت شاعر صاحب سبك، قیصر امین پور، شاعر انقلابی کشورمان را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس، با تسلیت درگذشت شاعر فقيد كشور، قیصر امین‌پور اظهار داشت: درگذشت شاعر بزرگ و آزاده و انقلابی دکتر قیصر امین‌پور، مایه تاسف همه دوستداران علم و ادب و آزادگی شد.

وی با بيان اين كه "دکتر قیصر امین پور شاعری بزرگ، کم نظیر و دردانه شعر و ادب فارسی در جامعه امروز ایران بود"، افزود: امین پور با زبانی روشن و فصیح و گرم و دلنشین، در همه سال‌های پس از انقلاب، مفاهيم اسلامی و انقلاب معنوی و انسانی را به گوش جان مردم ایران فرو خواند. چندسالي است كه کودکان دبستانی، نوجوانان و جوانان این سرزمین شعرهای شیرین و پر بار محتوای او را در کتاب های درسی مي خوانند و از بر دارند. ادیبان و شعردوستان هم غزل ها و رباعیات پخته او را در خاطر نگه می‌دارند.

رئیس مجلس در ادامه  تاكيد كرد: دکتر قیصر امین‌پور علاوه بر اینکه شاعری ارجمند بود، استادی سخت‌کوش و پژوهشگری موفق نيز محسوب مي‌شد. ایشان فارغ التحصیل دوره دکترای دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و استاد همین دانشکده بودند و در دانشکده های دیگری نیز تدریس می‌کرد. 

وي در بخش ديگري از سخنانش، امین‌پور را جوان‌ترین استادی خواند که توانسته بود با قوت شعری و قریحه ادبی نیرومند خود به عضویت فرهنگستان زبان و ادب فارسی درآید.

حداد عادل درگذشت امين‌پور را به خانواده او، شاعران انقلاب، استادان ادبیات سراسر کشور و به ويژه، استادان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، مردم استان خوزستان و حضور رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت و برای وی از خداوند، طلب آرامش و مغفرت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط