احمد نثاري در گفتوگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: يك ناشر براي موفقيت در حوزههاي مختلف كاري خود بايد به نظرات، سلايق و علايق مخاطبان خود توجه داشته باشد.
وي ادامه داد: تا زماني كه نياز خريداران كتاب از سوي ناشران و متوليان حوزه نشر كشور سنجيده نشود، نميتوان به موفقيت در انتشار آثار اميدوار بود.
نثاري با بيان اينكه يكي از اركان اساسي فعاليت ناشران اطلاع از نياز مخاطبان است، يادآور شد: مكانهاي عمومي مانند نمايشگاه كتاب تهران، نمايشگاههاي استاني، مراسم جايزه كتاب فصل، سال، و... جاي بسيار خوبي براي نظرسنجي از مخاطبان است.
رييس انتشارات اميركبير تصريح كرد: ناشران نيز بايد با نگاهي به اهم نظرات مخاطبان، سياستهاي موسسه انتشاراتي خود را در شش ماه نخست و دوم سال تنظيم كنند.
به گفته وي، بازار سنجي پيش از توليد حدود 20 تا 30 درصد فروش كتاب را تضمين ميكند و ناشر ميتواند از بازگشت سرمايه خود مطمئن باشد.
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۶
نظر شما