شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۸
نمايشنامه‌هاي مرشدي در راهند

بهاالدين مرشدي، نويسنده و كارشناس ادبيات نمايشي، از تدوين و چاپ چند نمايشنامه و دو كتاب «روش‌هاي عملي براي لوپا خين بودن» و «سنت و سنت‌گريزي در نمايشنامه‌هاي لوركا» خبر داد./

مرشدي به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: نمايشنامه «زن‌ها و مردها» درباره مشكلات خانوادگي است. پنج خانواده در اين اثر مشكلات خود را مطرح مي‌كنند. نمايشنامه در اوايل سال 90 در تركيه اجرا شده است.

وي ادامه داد: نمايشنامه «خرشيفتگي» برداشتي آزاد از «دون كيشوت» سروانتس است و چهار شخصيت دارد. شخصيت‌ها و اتفاقات در محيطي طنزآميز روايت مي‌شوند.

مرشدي از تدوين كتاب «روش‌هاي عملي براي لوپا خين بودن» گفت و اظهار داشت: «لوپا خين» يكي از شخصيت‌هاي نمايشنامه باغ آلبالو آنتوان چخوف است. در اين اثر توضيح مي‌دهم براي رسيدن به اين نقش كه از سخت‌ترين شخصيت‌هاي نمايشي در دنياست، چه بايد كرد.

وي تصريح كرد: اين شخصيت را دو بار بازي كردم و مي‌دانم چه راه‌ و روشي براي رسيدن به اين نقش بايد طي شود. نمايشنامه «باغ آلبالو» و شخصيت لوپا خين هم در كتاب نقد و بررسي خواهند شد.

مرشدي بيان داشت: همچنين، به تنظيم كتاب «سنت و سنت‌گريزي در نمايشنامه‌هاي لوركا» مشغولم. اين عنوان، موضوع پايان‌نامه كارشناسي ارشدم بود و به شكل مستقل در قالب كتاب منتشر خواهد شد.

وي گفت: در اين اثر توضيح مي‌دهم لوركا به عنوان يك نمايشنامه‌ نويس تا چه اندازه از سنت‌ها در اسپانيا استفاده كرد و به آنها وفادار بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها