نخستين شماره دوفصلنامه علمي تخصصي «تفکر و کودك» در 150 صفحه با موضوع آموزش فسلفه به کودکان از سوي پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي منتشر شد./
نخستين شماره اين فصلنامه، هشت مقاله از 12 نویسنده را شامل ميشود. بررسی نظریه ویگوتسکی از دیدگاه روانشنانسی و ارتباط آن با مبانی نظری آموزش فلسفه به کودکان نوشته مژگان شیخی، بررسی برنامه درسی فلسفه برای کودکان در راستای توجه به ابعاد مختلف ذهنیت فلسفی به قلم معصومه رمضانی، رشد اخلاقی کودک و ادبیات داستانی به همراه آثار جمشید خانیان از منظر رشد اخلاقی نوشته حسین رضايی و فلسفه برای کودکان؛ گامی به سوی فلسفه با جامعه به قلم الهام فخرايي، برخي از مقالات و نويسندگان آنها به شمار ميآيند.
مسعود صفایی مقدم در بخشي از «سخن سردبیر» نشریه مینویسد: «انتشار این مجله زمینه مناسبی برای تبادل و تضارب افکار و اندیشههای صاحبنظران حوزه فلسفه براي كودكان به وجود میآورد. زمینههای مطالعاتی که در این راستا مورد استقبال نشریهاند، علاوه بر مطالعات ناظر به برنامههای آموزش فلسفه به کودکان و نوجوانان، آن دسته از مطالعات فلسفی و روانشناختی درباره ذهن و روان کودک را نيز شامل ميشود که بتوانند در امر آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان مورد استفاده قرار گیرند.»
خلاصه مقالات به زبان انگلیسی نیز در انتهای دو فصلنامه علمي تخصصي «تفکر و کودک» ارايه شده اند.
نظر شما