چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵
نمايش جديد‌ترين منابع قرآن‌پژوهي در نمايشگاه قرآن

جديد‌ترين منابع قرآن‌پژوهي گردآوري شده از سال گذشته و پژوهش‌هاي قرآني انجام شده از سوي پژوهشگران قرآني، در بخش پژوهش نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم به نمايش گذاشته شده‌اند.\

سيدعلي سادات‌فخر، مدير هماهنگي علمي بخش پژوهش نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: بخش پژوهش در نمايشگاه نوزدهم مي‌كوشد تا بيش از گذشته در گسترش فهم آموزه‌هاي قرآني در ميان همه اقشار جامعه، به ويژه فرهيختگان نقش كليدي ايفا كند.

وي ادامه داد: اين بخش از نمايشگاه قرآن كريم با هدف بسترسازي براي گسترش پژوهش‌هاي قرآني در راستاي درك بيشتر قرآن در ميان بازديدكنندگان، داراي غرفه‌هاي متنوعي است كه از جمله آن‌ها مي‌توان به غرفه منابع قرآني با مديريت حجت‌الاسلام محمدعلي هاشمي‌زاده اشاره كرد.

مدير هماهنگي علمي بخش پژوهش نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم افزود: در اين غرفه آثار قرآني كه در ايران و جهان اسلام به زبان‌هاي فارسي و عربي از سال گذشته تاكنون توليد شده‌اند، ارايه مي‌شود. كارشناسان اين غرفه هر سال مي‌كوشند تا آثار قرآني بيشتري را در مقايسه با سال‌هاي پيشين تهيه كنند و در معرض ديد عموم قرار دهند.

سادات‌فخر عنوان كرد: «پژوهش‌هاي قرآني چندرسانه‌اي» عنوان غرفه ديگر اين بخش محسوب مي‌شود كه در آن بيش از 500 نرم‌افزار، سايت‌ و وبلاگ‌هاي قرآني به نمايش گذاشته شده‌اند. همچنين در غرفه «راهنمايي و مشاوره تخصصي» بيش از يازده تيم دو نفره در حوزه هاي مختلفي مانند «قرآن و اديان»، «قرآن و عرفان»، «قرآن و احكام»، «قرآن و روان‌شناسي»، «قرآن و اخلاق»، «قرآن و خانواده» و «قرآن و كودك و نوجوان» به مشاوره و پاسخگويي بازديدكنندگان از نمايشگاه قرآن مي‌پردازند.

وي يادآور شد: در غرفه «راهنمايي و مشاوره تخصصي» در سه گرايش «قرآن و كلام»، «قرآن و تربيت» و «قرآن و حديث» دو متخصص حضور دارند تا علاقه‌منداني كه در حوزه تاليف كتاب، مقاله يا پايان‌نامه‌هاي قرآني فعاليت دارند، بتوانند از راهنمايي‌هاي آنها بهره ببرند و با اصول كار تاليف و تحقيق قرآني آشنا شوند.

مدير هماهنگي علمي بخش پژوهش نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم در پايان گفت: در اين بخش از نمايشگاه، نشست‌هاي متعدد قرآني، كارگاه‌هاي قرآن‌پژوهي و نقد آثار مكتوب قرآني نيز برگزار مي‌شوند كه در آن قرآن‌پژوهان برجسته كشور درباره مسايل ضروري جامعه گفت‌وگو مي‌كنند.

نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم از پنج‌شنبه(6 مرداد) تا جمعه(4 شهريور) در مصلاي امام خميني(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط