چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
دريافت بلوتوثي قرآن و نهج‌البلاغه

موسسه فرهنگي و اطلاع‌رساني تبيان با حضور در نمايشگاه بين‌المللي قرآن ‌كريم، امكاني را فراهم كرده تا بازديدكنندگان بتوانند قرآن و مفاتيح را از طريق فناوري بلوتوث دريافت كنند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از ستاد خبري نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن ‌كريم، بازديدكنندگان موسسه فرهنگي و اطلاع‌رساني تبيان مي‌توانند علاوه بر قرآن و مفاتيح، نرم‌افزارهاي ديگري مانند اذان‌‌گو و قبله‌ياب را با بلوتوث رايگان دريافت كنند. 

نرم‌افزار قبله‌ياب به دو روش خورشيدي و GPS موبايل و همچنين نرم‌افزار قرآن به‌صورت‌هاي مختلف بدون صوت، تصويري و نوشتاري قابل استفاده‌اند.

نشست «به سوي تقرب و حضور در جوار كعبه» 
نشست «به سوي تقرب و حضور در جوار كعبه» امروز(12 مرداد) در بخش دانشگاهي نمايشگاه بين‌المللي قرآن ‌كريم با سخنراني «ژيلا تقوايي» برگزار مي‌شود. 

در اين نشست كه از ساعت 30/18تا 30/20برگزار مي‌شود، شيوه معماري كعبه و مسجدالحرام و تاثير مسايل روحاني در حاجيان بررسي خواهد شد.

برپايي كارگاه سفال و سراميك 
كارگاه آموزش سفال و سراميك به مدت دو روز از امروز(12 مرداد) با حضور استاد حسين رعيت‌مقدم، از هنرمندان عرصه سفال و سراميك، در نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن‌ كريم برگزار مي‌شود.

در اين كارگاه كه از ساعت 17 تا  23 برپا مي‌شود، پنج نفر از هنرمندان اين رشته به خلق آثار هنري روي سفال و سراميك با موضوع قرآني خواهند پرداخت.
 
علاقه‌مندان براي تماشاي نحوه خلق آثار هنري روي سفال و سراميك مي‌توانند به بخش هنرهاي تجسمي واقع در انتهاي راهروي شبستان در طبقه نخست مراجعه كنند.

بررسي تاثير عكاسي آييني بر عكاسي خبري 
كارگاه تخصصي عكاسي فردا(13 مرداد) در بخش عكس نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن ‌كريم ساعت 30/21برگزار مي‌شود. 

در اين كارگاه محمد بابايي، عكاس خبري، درباره موضوع عكاسي آييني و تاثير آن بر عكاسي خبري براي علاقه‌مندان و عكاسان صحبت خواهد كرد. 

ديدار با سوپرمغز ايراني 
بازديدكنندگان نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن ‌كريم مي‌توانند همزمان با بازديد از نمايشگاه، ‌با سوپرمغز ايراني ديدار كنند. 

علي بيات‌موحد، يكي از 9 نفر نخست دنيا در بحث تقويت حافظه و روش‌هاي محاسبه اعداد و ارقام، در اين نمايشگاه حضور يافته است. 

بيات‌موحد درباره هدف از حضورش در نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن‌ كريم گفت: علاقه‌مندان به حفظ قرآن ‌كريم بايد ابتدا حافظه خود را تقويت كنند و براي تقويت حافظه نيازمند كدبندي‌هاي ويژه‌اند. 

وي افزود: با حضور در اين نمايشگاه درصدد آموزش و ارايه شيوه‌هاي حفظ قرآن به علاقه‌مندانم. 

به گفته بيات‌موحد، علاقه‌مندان حفظ قرآن‌ كريم بايد بدانند كه براي حفظ آيات اين كتاب آسماني ابتدا حافظه كوتاه‌مدت و سپس حافظه بلندمدت خود را با كدبندي‌هاي ويژه تقويت كنند. 

بازديدكنندگان نمايشگاه قرآن‌كريم براي ديدار با موحدبيات مي‌توانند به غرفه «سوپرمغز ايراني» در بخش محصولات فرهنگي واقع در انتهاي راهروي شبستان در طبقه نخست مراجعه كنند.

نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم از پنج‌شنبه(6 مرداد) تا جمعه(4 شهريور) در مصلاي امام خميني(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط