عليمحمد نائيني در كتاب «تبليغات و عمليات رواني در جنگ تحميلي عراق عليه ايران» با نگاهي تحليلي و نظري، تجارب تبليغات در دوران دفاع مقدس را منعكس كرد.*
وي درباره راهبردها و ابزارهاي تبليغات در دوران دفاع مقدس گفت: عوامل معنوي مانند، رهبري امامخميني(ره) نقش محوري را در تبليغات دوران دفاعمقدس داشتند. در واقع امام (ره) با مديريت فضاي فرهنگي، معنوي و روحي، شُك ناشي از تهاجم نظامي دشمن را مهار و سطح روحيه و انسجام اجتماعي را كنترل كردند.
عليمحمد نائيني با اشاره به نقش نهادهاي فرهنگي مانند، رسانهها و خطابههاي روحانيون در حفظ روحيه ملي و حماسي ملت ايران، گفت: در كتاب «تبليغات و عمليات رواني در جنگ تحميلي عراق عليه ايران» نقش امامخميني(ره) و تبليغات شفاهي روحانيون و فرماندهان دوران دفاعمقدس در آمادهسازي جامعه براي پشتيباني رزمندگان، مورد بررسي قرار گرفته است.
وي با اشاره به مطالعه كتابهاي منتشر شده و انعكاس تجارب شخصياش به عنوان يكي از مديران تبليغات در دوران دفاعمقدس در اين اثر، گفت: كتاب «تبليغات و عمليات رواني در جنگ تحميلي عراق عليه ايران» در 3 فصل، با توجه به مباحث نظري و مبنايي در حوزه تبليغات در جنگ، اهداف، راهبردها و ابزارهاي تبليغات ايران در دوران دفاع مقدس و اهداف، راهبردها و ابزارهاي تبليغات استكبار جهاني و عراق در دوران جنگ تحميلي عليه ايران، تدوين شده است.
انتشارات روايت فتح كتاب «تبليغات و عمليات رواني در جنگ تحميلي عراق عليه ايران» را منتشر ميكند.
نظر شما