دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۲
وضعیت ارتش صدام در نخستین ماه‌هاي جنگ‌ چاپ مي‌شود

اميرسرتيپ نصرت‌الله معين‌وزيري، چگونگي زمين‌گير شدن نيروهاي ارتش متجاوز صدام در 6 ماه اول جنگ‌ تحميلي عراق علیه ایران را در كتابي با عنوان «هجوم سراسري ارتش بعث عراق و تثبيت متجاوز» شرح داده است.*

معين‌وزيري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) درباره اين اثر توضيح داد: چگونگي تثبيت نيروهاي متجاوز عراقي در 6 ماه اول جنگ و در مناطق غرب و جنوب کشور، در اين اثر مورد بررسي قرار گرفته‌ است. 

اين فرمانده و نويسنده دوران دفاع‌مقدس با اشاره به پيشروي ارتش متجاوز صدام در روزهاي اول جنگ در خاك ايران گفت: اين پيشروي، با سوء استفاده از نقاط ضعف ايران در آن مقطع مانند مستقر نبودن نيرو در مناطق غرب و جنوب کشور انجام شد. اما رزمندگان و نيروهاي مردمي با كمترين امكانات و شرافتمندانه در مقابل آن‌ها ايستادند.

نويسنده كتاب «تحليل عمليات بيت‌المقدس»، تصرف كامل خوزستان را هدف اصلي صدام از حمله به ايران دانست و گفت: ارتش صدام تنها يك چهارم خوزستان را تصرف كرد و با مقاومت نيروهاي ايراني در همان‌جا زمين‌گير شد.

اميرسرتيپ نصرت‌الله معين‌وزيري ادامه داد: كتاب «هجوم سراسري ارتش بعث عراق و تثبيت متجاوز»، تنها به بيان چگونگي تثبيت نيروهاي عراقي، زمين‌گير كردن و ضربه زدن به آن‌ها پرداخته است. اين اثر با تكيه بر منابع موجود در ارتش جمهوري اسلامي ايران، سپاه پاسداران و آثار مكتوبي مانند «ويرانه‌هاي دروازه شرقي» نوشته وفيق السامرايي نوشته شده است.

وي با تاكيد بر بازتاب مثبت رهبري خاص امام‌خميني (ره) و ايجاد آرامش در نيروهاي مسلح در 6 ماه اول جنگ‌ تحميلي تحمیلی عراق علیه ایران، يادآوري كرد: انسجام تدريجي نيروهاي ايراني، رفع اشتباه‌هاي رخ داده در آغاز جنگ و ساماندهي رزمندگان از ديگر عوامل موثر بر زمين‌گير كردن متجاوز بوده‌اند.

معين‌وزيري در پايان گفت: كتاب «هجوم سراسري ارتش بعث عراق و تثبيت متجاوز» را براي چاپ، احتمالا به پژوهشگاه علوم و معارف دفاع‌مقدس خواهم سپرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط