سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۶
كتاب‌خوان هاي آمريكا به سراغ كتاب‌هاي جديد رفتند

جدول هفتگی کتاب‌های پرفروش آمريكا نشان از تغییر سلیقه مردم اين كشور دارد. با کنار زدن آثار نویسندگان مشهوري چون دانیل استیل، جیمز پترسون و ژانت ایوانویچ، 4 كتاب جديد در جمع 10 کتاب برتر بازار كتاب آمريكا قرار گرفتند.*

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از نيويورك تايمز، «رقص با اژدهاها» نوشته «جورج آر.آر.مارتين» به صدرنشینی کوتاه مدت «انتقام‌گيري سرد» پایان داد و در جایگاه نخست قرار گرفت. این رمان كه چند هفته است در اين فهرست جا خوش كرده، پنجمين كتاب از مجموعه «آواز يخ و آتش» است و داستان 7 پادشاه را نقل می‌کند که با تهدیدهای جدیدی مواجه می‌شوند.

کتاب تازه وارد «مرد ایده آل» اثر«جولی گاروود» جايگاه دومین کتاب هفته را تصرف كرد. دکتر «الی سالیوان» که در حال پیاده روی در یک پارک است، به تنها شاهد قتل یک مامور اف.بی.ا بدیل می‌شود و ناگهان خود را در مرکز این جنایت می‌بیند. وی می‌خواهد شهادت بدهد ولی خطرهای زيادی او را تهدید می‌کند.

به نظر می رسد «کاملا سیاه» نوشته «براد تور» ردیف سوم این جدول را برای خود رزرو کرده چون اکنون 3 هفته است که در این جایگاه قرار می گیرد. کتاب به تلاش های«اسکات هاروات»، پلیس مخفی ضدتروریست می‌پردازد که تلاش دارد آمریکا را از دست گروهي تروریست نجات دهد.

چهارمین جایگاه جدول نیز ازآن یکی دیگر از کتاب های تازه وارد این هفته به نام «پیروزی و افتخار» به قلم «دبلیو.ای.بی.گریفین» شد. هفته‌ها پس از خودکشی هیتلر، «کلتوس فرید» و همکارانش در او.اس.اس در می‌یابند تا خرخره در مشکل فرو رفته اند و برای نجات خود از این وضعیت، نقشه‌ای بسیار خطرناک می کشند تا با یک عملیات سری با استالین بجنگند.

«انتقام‌گيري سرد» اثر «داگلاس پرستون» و «لینکلن چایلد» نیز که هفته پیش صدرنشین بود، پنجمین کتاب هفته شد. «آلوسیوس پندرگاست»، مامور ویژه‌اي است كه با کشته شدن همسرش «هلن» تصمیم می‌گیرد از قاتلان وی انتقام بگیرد ولی در این بین، یک توطئه وحشتناک کشف می‌کند و درمی‌یابد همسرش هم در این دسیسه دست داشته است. او با کنجکاوی بیشتر می‌فهمد که این توطئه به نسل‌ها پیش باز می‌گردد و هرآنچه وي تاکنون می‌دانسته، همه دروغ محض بوده است...

«داستان روح» با یک بار تجربه صدرنشینی، این هفته ششم شد. «جیم بوچر» داستان«هری درسدن» کارآگاهي را نقل می کند كه با داشتن نیروهای جادوگری، در شیکاگو به قتل می‌رسد ولی حتی پس از مرگش چیزی نمی‌تواند مانع کمک به دوستان در معرض خطرش شود. حالا، این روح اوست که وارد میدان مبارزه شده است.

هشتمین جلد از کتاب «جنگ ستارگان؛ سرنوشت جیدی» نوشته كريستي گلدن كه با عنوان «عروج» دو هفته پيش به بازار آمده، هفتمین کتاب هفته شد. در این کتاب،«جیدی» با «سیت» دیکتاتور مخلوع مواجه می‌شود که اشتهای سیری‌ناپذیری برای تبدیل شدن به یکی از خدایان دارد و این تازه آغاز ماجراست.

«پادشاه جادوگر» دیگر کتاب تازه وارد این فهرست، جايگاه هشتم را تصرف كرد. این اثر، جلد دوم کتاب«جادوگران» نوشته «لو گراسمن» است. «کوئنتین» که با فنون جادوگری آشنا بود،این بار فرمانروای منطقه فیلوری شده برای آرام کردن وضعیت در مرزهای پادشاهی اش دست به اقداماتی تازه می‌زند و...

ششمین کتاب هفته پيش، این بار نهم شد. «تصوير يك جاسوس» به قلم «دانيل سيلوا» ماجرای یک مامور بين‌المللي را نقل می کند که براي متوقف كردن شبكه قتل و خونريزي مجبور مي‌شود به گذشته پرخشونت خود بازگردد.

ظاهرا اثر «شریلین کنیون» چندان موفق نبوده و اثر او با عنوان «انتقام» که هفته پیش چهارم بود، این هفته در جايگاه دهم جاي گرفت. در این کتاب یک تفنگچی ماهر که با کمک یک الهه به این جهان بازگشته، تلاش می‌کند تا قاتلان شکارچیان تاریکی را به سزای عملشان برساند و منتظر روبه روشدن با یک انسان است ولی با یک خون آشام مواجه می‌شود که از کشتن او دریغ ندارد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها